QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

04 juni 2012

Mitt alfabet

Fru Venus leker med alfabetet; det kan jag också! Du?

A - Amen va'faaaan
B - Bullshit
C - Cravings
D - DödenDöden
E -  Elände
F - Faen
G - Grrr
H - Helvette
I - Idioter
J- Jävlars
K - Kräk
L - Lever
M - Men ändå
N - Näe
O - Onda ögat
P - Perkele
Q - Que?
R - Röv
S - Svarte faen
T - Tomsing
U- Uärrk
V - Värst
X - Xtra
Y - Yllekalsong
Z - Zatan
Å - Åt helsicke
Ä - Äsch
Ö - Örk

17 kommentarer:

  1. Varför var det en liten röv? Och vad betyder tomsing?

    SvaraRadera
  2. Okej... Då vet vilket humör du är på idag då. ;-) Jag har också gjort en alfabet. Ser något annorlunda ut.

    SvaraRadera
  3. HA HA HA! Jag är mest imponerad av "Perkele" :-))

    SvaraRadera
  4. Det var en aningens argt alfabet. Roligt att läsa!

    SvaraRadera
  5. Ungefär likadant ordförråd som jag har :D BRA JOBBAT!

    SvaraRadera
  6. Vad har den stackars yllekalsongen gjort för ont för att platsa på listan?

    SvaraRadera
  7. Härligt! Gillar arga dambekanta!

    SvaraRadera
  8. Hmm, solute, sol inne, sol i hjärta och sol i sinne låter det som

    SvaraRadera
  9. ARGfabetet.
    Might come in handy! :-)

    KRAMAR <3

    SvaraRadera
  10. Det ultimata alfabetet. :-D

    SvaraRadera
  11. Hejsan

    Ditt alfabet kan vara bra att ha ibland..hehehe.

    SvaraRadera
  12. Anki sa det så bra - argfabetet! Gillar´t! :D

    SvaraRadera
  13. kul det ska jag testa nån dag jag har tråkigt

    SvaraRadera

Ja, och...?