QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

24 juni 2012

Mera bullbak

Jag bakar bullar. Igen. Så vi har lite i frysen när besöken kommer i sommar.
Men mest av allt skulle jag önska jag kunde säga till några bloggvänner:

"Kom över på nybakade tröstebullar och ett glas mjölk!"
Och så kunde vi sitta där vid mitt köksbord och stanna tiden en kort liten stund.

Det får bli i tanken, ni vet själva vilka ni är......

13 kommentarer:

  1. Man måste inte dricka mjölk, man kan få något annat!

    SvaraRadera
  2. När jag kom hem efter skolan i tonåren var det bästa jag visste ett glas mjölk och en bulle!

    SvaraRadera
  3. Känner på mig att något har hänt. Vågar inte fråga för jag vet inte om jag orkar höra svaret. En fin vän, mjölk och bullar är en fin tröst. KRAM till dig och dina tröstbehövande bloggvänner.

    SvaraRadera
  4. Mmmm, nybakte rosinboller og kald melk til er noe av det beste som finnes. Beste delen på bolla er den lett svidde bunnen. :-) Så flink du er som fyller fryseren med bakeverk.. Her er den stort sett fylt opp med svensk kjøtt og ispinner.

    SvaraRadera
  5. Du är så go', Osloskånskan! En riktig Vän!

    Kramar till dig.

    SvaraRadera
  6. nybakade bullar med mjöööööölk...gu' va gott..jag kommer!!

    SvaraRadera
  7. Precis vad jag behöver. Och jag dricker gärna mjölk till bullarna. Det är gott. Kram!

    SvaraRadera
  8. En liten stund...ja, tack!
    Och här finns lite chocolate chip cookies i frysen nu, om det skulle passa.

    SvaraRadera
  9. Mumsigt! Och mjölk som är så gott! Kram

    SvaraRadera
  10. De känns, de där tröstebullarna. Jag känner doften ända hit.
    Puss och tack. Igen. Goa du.

    SvaraRadera
  11. Har sagt det förr och säger det igen- du en fin människa du. Fantastiskt fin.

    SvaraRadera

Ja, och...?