QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

29 juni 2012

Julkakor

Jag antar att jag råkade blinka eller nåt precis när sommaren var här, så nu har jag lika gärna bakat mandelmusslor. Då är iallafall lite av julbaket undangjort. Sen står en deg till valnötsbröd och jäser under duschhättan i assistentbunken.

Haaaallååååå!!!!!! Vi regnar bort!!!!!!

16 kommentarer:

  1. Jag gör mitt bästa för att skicka över lite sol, och vi lär få ert(?) regn imorgon.

    SvaraRadera
  2. Julbak? I juni? oj...det va tidigt...men det såklart...du slipper ju ta i det till jul när man har fullt upp med annat...får nog banne mig sätta igång här med ;)

    Ha så fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror mandelmusslorna är slut innan jul....får nog baka en ny omgång då.

      Radera
  3. Vilken bra ide, det kanske man skulle ta och göra.
    Nej, nu är det fredag och jag tar nog ett glas vin istället. Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Här har det bara regnat lite idag. Så där så att man slipper vattna. (Om man nu till äventyrs skulle komma på den idén.)

    SvaraRadera
  5. Det är jättebra att du är ute i god tid!

    SvaraRadera
  6. vist är det tråkigt. Men kakor lättar upp i det tråkiga

    SvaraRadera
  7. Det som är gjort är gjort, som min mamma säger ;)

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha, julekaker smaker sikkert like godt nå!

    SvaraRadera
  9. Men kan du verkligen låta bli att äta upp dem?

    SvaraRadera
  10. Kjekt å være tidlig ute med julebaksten ;) Det er jo nok å gjøre i desember uansett ;) Og med dette været kunne man jo tro høsten hadde kommet allerede...

    SvaraRadera
  11. Hej

    Varför inte sätta igång en laddning lussebullar också? haha

    SvaraRadera
  12. Regnar ni bort! Tänk det gör inte vi. Och där ljög jag ordentligt - vi har redan regnat bort.....Kramar

    SvaraRadera
  13. Ok, under duschhättan alltså. Det var en för mig ny variant. :)

    SvaraRadera
  14. låter gott! det kan man ju äta året om :-) Här har vi strålande sol så hoppas ni fått bättre väder också!

    SvaraRadera

Ja, och...?