QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 juni 2012

1-1

Här kom jag till att skratta nåt så alldeles in i hela bängen, för jag svarade innan jag hade läst alla kommentarerna. Jag satt och garvade så länge att Maken tittade snett
på mig och sa: "du kommer snart å få en diagnose, du og!" Pöh.

Samtidigt kommer Sonen hem (han är på besök) efter att ha varit ute en liten sväng. Han sticker in skallen och frågar konstaterar: "ingen fotboll här?" (på teven), och rasar vidare upp för trappan, för att se nämnda fotboll uppe.

Plötsligen tittar Maken på mig och säger: "så lång tid det tar, borde inte Sonen vara hemma nu?" Då var det min tur att titta snett på honom, och replikera: "skarru' också snart ha en diagnose, eller???"

Då skakar Maken på huvet och muttrar "Äktenskap Brutalis". Fnys.

8 kommentarer:

  1. HA HA HA HA, ni är lika knäppa båda två ;-)
    Läste din kommentar hos Knaster *asg* Kvällskram

    SvaraRadera
  2. Tror du det krävs en rektoskopi för att ställa rätt diagnos? ;)

    SvaraRadera
  3. :)

    Sv: Haha det försvann vinäger/ättika ska det vara.

    SvaraRadera
  4. Roligt inlägg :D thi...hi...
    Trevlig blogg du har, tack för din kommentar hos mig. Välkommen tillbaka.
    Ha dé gott

    SvaraRadera
  5. Det där visar glädjen i ett rätt långt äktenskap på ett väldigt fint sätt, tycker jag.

    SvaraRadera
  6. Ha ha, man får vad man förtjänar ;-)

    SvaraRadera
  7. hahaha - där var det verkligen 1 - 1
    kramar

    SvaraRadera

Ja, och...?