QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

24 maj 2012

Vapensvikt

Jag skulle just till att grilla en stor fet spyfluga med min fina grillracket, men den funkade inte! Inte minsta lilla blixt (kortslutning i kontakt med insekten) och ingen bränd lukt, och inget fräääs iheller. Det blev liksom bara en jakt på stora feta flugan utan att nåt hände. Snopet. Nu ska jag upp och snoka i Makens låddor
och se om han inte har batterier nånstans (det vet jag att han har).

Tidigare idag var det en talgoxe influgen här, men den var inget objekt för grillning.
Jag öppnade bara fönstret på vid gavel, och ut flög han.

Sen ska jag hämta Maken på flygplatsen lite senare ikväll, han har varit på tjänsteresa
i Tyskland. Där var det varmt, sa han. Här med, sa jag.

9 kommentarer:

  1. Här med, säger jag :)

    SvaraRadera
  2. Vilket flygfä var störst, flugan eller fågeln?

    SvaraRadera
  3. Det sägs att det varit varmt ändå uppe vid fjällets fot. Då är det nog sommar om Lilleman går i kortbyxor i hemstaden.

    SvaraRadera
  4. Sv: Jag har ju kollat benet! Blev det inte bra fick jag återkomma. När? Efter ca en veckan. Måndag alltså... Mötte min sjukgymnast idag. Hon menade att jag skulle röra benet mycket, inte gå, mer typ ligga i sängen och sprattla...Hrm...Nä, det har jag inte gjort! Men jag är trött på denna obehagskänslan nu! Smärtan är lite mindre åtminstone :)

    SvaraRadera
  5. Sv: Ja tack, det förstod jag! Det värmde gott i hjärtat ska du veta ♥

    SvaraRadera
  6. Hehe, grillracketen var barnens roligaste leksak förra sommaren! Roligast hade de om det kom en geting. Men nu när flyfäna börjar dyka upp igen, kan vi inte hitta den någonstans...

    Kram

    SvaraRadera
  7. Fast lite svalare i dag tror jag...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Blev just påmind om att jag borde byta batteri i näshårstrimmern...

    SvaraRadera

Ja, och...?