QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

26 maj 2012

Spridda tankeskurar

Det är varmt hos oss, underbart! Jag gillar det! Men nu har den här tanten ju också egen värmehållning, som går av sånn stup i kvarten. Igår sa jag till Maken att det var lite taskigt med dubbelt upp, för då hade det varit mycket egenvärme. "Men det har ju varit 28 grader här idag," sa Maken. Oj då, jaha.

Idag har jag varit ute och cyklat en sväng på morgonkulan, jag börjar få draget på det här med elhjälp upp helvetesbackarna här nu. Och så har jag förståss hjälm på skallen. Jag är lite vinglig i balansen (eller bristen på sistnämnda) så hjälm är lika självklart som bältet i bilen. Annars hade jag fått ha stödhjul, vilken syn!

Förresten, aircondition är Guds gåva till heta tanter, dock icke på cykeln, men i bilen.

Kl 15:43. Nu tvättar (diskar?) Maken grillen med högtrycksspolaren,
                så kan man också lösa det.

9 kommentarer:

  1. Men tänk så skönt det skulle vara med air condition i hjälmen!

    SvaraRadera
  2. Vi hade grilltvätt igår. Med vi menar jag maken

    SvaraRadera
  3. Det är inte alltid smart med inbyggd bastu... Tänk om man hade ordnat det så att man kunde skruva upp och ner för den inre värmen, det hade varit smart.

    Jag börjar känna av den där bastuvärmen också, särskilt om morgnarna.

    SvaraRadera
  4. Får en inre syn med dig på en cykel med stödhjul, motor och ac:) Det är en rätt kul syn kan jag meddela.

    SvaraRadera
  5. Här har det hunnit bli svalare men vi överlever ;-.)

    SvaraRadera
  6. Jag gillar karlars sätt att vinkla och lösa problem på annat sätt än det gamla invanda och det går precis lika bra på det sätt som dom gör det! Innovativt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag förstår nu varför du har motor på din cykel!!!
    Min dotter har ju flyttat lite utanför Oslo by nu (vid ring 3 på öster). Jag har varit där och prommat en del och jävlars vilka backar det var.
    Hon köpte en cykel med 21 växlar (det var minimunkravet enl henne!) och hjälm naturligtvis. Hon cyklar till Ullevål sjukhus varje dag.
    Jag har upplevt den vägen nu!! Jisus säger jag bara!!
    Förstår att du puttrar med motorn. Men hon som är ung får ju en jävla bra träning på köpet.
    Ha det bäst!! Kram

    SvaraRadera
  8. Cykla fortare så fläktar det nog. =)

    SvaraRadera

Ja, och...?