QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

08 maj 2012

Sött

En kollegas lille son undrar varför han just det han heter: Tobias.
"För vi tyckte det var så fint till dig", svarar mamman.
Sonen suckar lite, då frågar mamman:
"Vad skulle du vilja heta då?"
"Jag skulle hellre vilja heta Sara!" svarar sonen.

oj.

"Och så skulle jag hellre vilja vara flicka!"
Då känner sig pappa lite svettig och kastar sig in i diskussionen:
"Varför det?"
"För flickor får gå på skolan!"
"Jamen det gör pojkar också".
"Nehej, för sonen känner inga pojkar som går på skolan, bara flickor!"


(namnen är fingerade)

14 kommentarer:

  1. Det är inte lätt att vara liten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...inte vara förälder iheller!

      Radera
  2. Stackars lillkillen! Det är inte lätt att förstå allt här i världen! ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Finns mycket att fundera på i livet...

    SvaraRadera
  4. Hej

    Oj stackare. Känner igen det där.....inte lätt och sådant kan lätt följa en livet genom. Men sött sagt av killen. Rörande.

    SvaraRadera
  5. hahha vad gulligt..di små barnen är så go'a..Kram

    SvaraRadera
  6. Får mig att tänka på en himla fin sång som jag brukade sjunga för mina barn när de var små...

    Jeg hedder xxxx fordi
    det var et navn de ku' li'
    Den dag jeg blev født
    synes de navnet var sødt

    Jeg ku' drømme om en dag
    hvor alle mennesker de sa'
    at det bedste navn i verden det var xxxx
    at det bedste navn i verden det var xxxx

    SvaraRadera
  7. Haha! Det var riktigt sött.

    SvaraRadera
  8. *skratt* Gulligt!

    Tack för titten i min blogg, då kunde jag ju titta in i denna :D

    Må gott

    SvaraRadera
  9. Dom är för söta dom små liven!!

    SvaraRadera

Ja, och...?