QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

13 maj 2012

Så!

Nu har jag packat väskan för en aldrig så liten snabbvisit till Mamma i Skåneland. Den här gången har jag med mig min vanliga symaskin, den ska få en service medan jag är nere. Det är betydligt billigare och serva den i Skåne än i Oslo, lite drygt halva priset, sånt hjälper.

Jag ska inte köra ner, jag tar bilen på båten till Köpenhamn imorgoneftermiddag efter jobbet, mycket smidigt. Däremot ska jag köra tillbaka till Oslo. Ny musik i bilen, så går det som en dans (det blev ofrivilligt fyndigt!).

Har ni några planer för den här kortveckan?

5 kommentarer:

  1. Jeg skal også til Sverige, men ikke så langt sør som deg.

    Tar du med min symaskin til service også? He he. God tur.

    SvaraRadera
  2. Ha en trevlig tripp! :)

    Kramis!

    SvaraRadera
  3. vi ska oxå till skåneland eller rättare sagt mellan halland och skäne, mitt i kränsen.. skönt att få komma bort! Kram

    SvaraRadera
  4. Jo de blir Skåne här oxå närmare bestämt Limham,bygga staket & njuta av gott sällskap..Kramen

    SvaraRadera
  5. planerar aldrig för mer än 1 dag i taget

    SvaraRadera

Ja, och...?