QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 maj 2012

Ny musik

Jag är inte en sån person som lastar ner musik, jag gillar att ha ett omslag/cover
att hålla och läsa i. Var en sväng och köpte lite nytt häromdan:

Kent; "Jag är inte rädd för mörkret" - svensk musik som man såklart måste ha!
          Gillar deras sköna och lite tunga gung.

Gotye; "Making Mirrors" - lite skojig plingplongmusik jag blir glad av;
             och som jag hörde en låt av på radion i bilen på väg ner till Skåne sist.
             Holländsk kille som sjunger lär vara trummis i en grupp jag inte vet namnet på.

The Soundtracks of Our Lives"Throw it to the universe" - också svensk musik
men tyvärr sista plattan från ett bra band som alltså beslutat sig för att lägga upp.

Marina & the diamonds; "The Family Jewels" - en tjej med härligt skön röst,
som hon använder på ett lite ovanligt sätt. Musik jag blir glad av!


Och ni då? Vad lyssnar ni på?

6 kommentarer:

  1. Jag är en mycket dålig musiklyssnare... Lyssnar på radion i bilen, det är allt!

    SvaraRadera
  2. Jag lyssnar på konstig musik

    SvaraRadera
  3. Jag lyssnar på just allt det där du lyssnar på!!

    SvaraRadera
  4. En del av det du lyssnar på + 70 och 80 tals musik :-)

    SvaraRadera
  5. Bra musik det där, även om en del var nytt för mig. Lyssnar gärna och mycket på musik, allra helst tung synt från 80-talet varvat med lite Mozart...

    Ha en förnämlig fredag!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Måste bara tacka!! Så jag har letat efter vem artisten är som sjunger "Sombody I usel to know" Den är ju helt suverän och nu vet jag! :-)

    SvaraRadera

Ja, och...?