QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

25 maj 2012

Möten och väntan

Igår när jag satt och väntade på Maken på flygplatsen slog det mig att likheten mellan en enarmad bandit och de tre dörrarna som spottar ut folk med jämna mellanrum är slående. Man vet inte alls när man vinner (egentligen aldrig, för det ska väl vara tre lika samtidigt) men en liten tröstepremie är det ju när den man väntar på kommer ut. Och så den där irrande, sökande blicken hos den personen, efter den som väntar.

Mysigt också att se alla mötena, någon glömmer alldeles omgivningarna, och hamnar
i en egen lyckobubbla, dit ingen annan når för sekunden. Vi är nog av den försiktigare sorten, inga yviga gester, men ett försiktigt hej och en snabb kram.

Om det inte gäller Sonen förståss, då är lyckobubblan där och mycket intens!

8 kommentarer:

  1. Nej risken att ett trillingpar skulle kliva ut ur dessa dörrar samtidigt är väl oerhört liten...

    Jag tjoar och tjimmar när jag möter upp vänner!

    Ha det bäst :D

    SvaraRadera
  2. Jag är nog den diskreta typen...

    SvaraRadera
  3. Mycket diskret här och omgivningen bara ler en aning, en väldigt liten aning.....så är det bara! Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag tror......inte att jag brukar vara så diskret.... ;-) KRAM

    SvaraRadera
  5. Hej

    Det är det bästa jag vet så är det att kolla människor i olika situationer. Hur dom löser saker, gör, beter sig m.m.


    Haha

    SvaraRadera
  6. Ja, man blir som i en bubbla! Minns när jag kom ner till Egypten och kramade yngsta fröken...

    SvaraRadera
  7. Var ju ett tag sen jag flög nu..men när jag läser detta påminns jag av känslan av att komma hem från nåt varmt land...jösses va sugen jag blev på att resa iväg nu då ;)

    Får önska dig en fin Lördag..ha de bäst :)

    SvaraRadera

Ja, och...?