QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

02 maj 2012

Mitt i veckan

Jättefint väder och fridag är en bra kombo!

Idag har jag varit iväg till en kiropraktor och fått knäckt upp ryggen, han är jättetrevlig och så lik John Travolta att det är helt otroligt! (jag har skrivit det förr, jag vet) Det viktigaste är dock att han kan sina saker och ledar upp gamla tanten, dvs jag.

Efter det for jag iväg till den enda tygaffären jag vet om här i provinsen. Till min glädje berättade dom att dom ska utvidga affären! Sicken lycka i motsats till alla andra affärer som lägger ner. Jag köpte mönster till en skjortblus jag ska sy av ett så underbart vackert tyg jag köpte i Köpenhamn sist jag var där. När jag handlade fick av en komplimang av expediten, han tyckte tygblomman jag hade på koftan var så fin till hela mig, då blir man glad! Blomman liknar lite en ranunkel i mjukt rosa färgnyanser.

Innan jag sen for hem var jag också inom herr C Ohlsson och köpte band med "stopp" på (vete hundan vad det heter). Mina cykelkorgar att ha på sidan bak på pakethållaren är för feta i böjen som på en vanlig cykel håller dom på plats, men pga batteriet så kan jag inte kroka på dom. Så nu har jag klippt upp yttepyttelite i metallgallret på två ställen på motsatta sidan överst på cykelkorgskanten, och "stripsar" nu bara dit dom med bandet istället.

Nu ska jag sätta mig lite i solen, och sen ska jag klippa mönster.


16 kommentarer:

  1. Jag tror du menar buntband? I vilket fall var det en smart lösning. :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter. Men du, som John Travolta såg ut förr eller nu? Det är ju en himmelsvid skillnad ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur det inte var som nu :)

      Radera
    2. Han ser ut som i filmen "Swrdfish".

      Radera
  3. Buntband, precis, vad vore livet utan buntband, jag nästan samlar på sådana. Alltid bra, löser många problem.
    Kan du sy skjortor, du är beundransvärd! Kul med komplimang!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min Mamma har lärt mig sy, jag är så glad och tacksam för det. Det är ROLIGT att kunna skapa något!

      Radera
  4. Alltid kul med komplimanger och det låter som en toppen dag!

    SvaraRadera
  5. Sug åt dig, du är stilig som attan! Kvällskram

    SvaraRadera
  6. Johan Travolta som ung eller som äldre och lite tjockare? Du kanske ska söka jobb i tygaffären, det skulle väl passa dig precis och det är klart att du ska ha komplimanger. Tack för hälsningen idag

    SvaraRadera
  7. Min kiropraktor ser ut som Einstein. Kan vi byta?

    SvaraRadera
  8. Får absolut inte (enligt läkare) låta en kiropraktor röra mig. Men en som ser ut som Travolta låter ju onekligen lite lockande... ;)

    SvaraRadera
  9. Buntband, kompostgaller och silvertejp är riktiga bra-ha-grejer för fixare!

    SvaraRadera
  10. Oj vilken hjärngympa det blev för mig att försöka se hur en ranunkel ser ut, banden och montering av cykelkorgar.
    Och jag instämmer med Fru Venus. Du är en vacker kvinna!
    Både till utseendet och som människa.

    SvaraRadera

Ja, och...?