QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

21 maj 2012

Men ändå

Medan jag var i Skåne ringde Maken:
(Sonen är på besök)

"Var är kudde/pute och täcke/dyne?"
"I inneförrådet/boden."
"I den stora vita påsen?"
"Ja? Varför ringer du istället för att bara titta i påsen??"
"Nä.....jag bara undrade."

"!?!?!?!!!!"  *himlar med ögonen - jag*

13 kommentarer:

  1. Men ändå. (Så säger även Mellans flickvän som bor i Svedala). :)

    SvaraRadera
  2. Pude og dyne på danska. också oftast i stora vita påsar

    SvaraRadera
  3. Hahaha, det var vel bare en unnskyldning for å høre din vakre røst da vet du ;)

    SvaraRadera
  4. Han ville väl bara höra din röst. Gulligt!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Jamen det där känner jag igen....

    SvaraRadera
  6. haha SÅ jädra typsikt manligt! :D

    SvaraRadera
  7. Oj,Oj,oj då! Här skäller vi på oss stackars män märker jag!

    SvaraRadera

Ja, och...?