QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 maj 2012

Lösningen

Okej, jag tror jag har lyckats lösa detta för ett tag framöver nu. De 300 bloggarna jag hade i min läslista har jag nu lyckats banta ner till "bara" 232 stycken! *applåder* Jag har gått igenom alla, det tog sin tid kan jag lova. En del av dem jag följde finns inte längre, och flera har startat en ny blogg och då blir den sist upprättade som jag följer.
Jag upptäckte också att flera "låst" sina bloggar, och man måste få inbjudan för att läsa. Det blir ju lite svårt att följa Bloggers uppmaning om att "kontakta bloggskribenten" när man inte kommer in på bloggen och kan hitta en ev mailadress! Sen är det ju nån som inte bloggar längre, och därför bara stängt bloggen. 

Det jag också gjorde var att upprätta en profil/blogg på wordpress.com, så nu kan jag följa alla som bloggar i wordpress' läslista. Där har jag också lagt övriga som bloggar,
t ex blogg.se, .com, .se m fl.

Annars går det väl att läsa bloggar i Bloglovin', och kanske flera i Google reader, men detta blev en hållbar lösning just nu. Så får vi se hur det går.

18 kommentarer:

  1. OJ vad du har mycket på din lista!! Jag tror att jag följer ca 70 bloggar och hinner omöjligt titta in till alla med jämna mellanrum. Vad är du - en superwoman eller?? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej nej nej! Men inom av och till, det klarar jag!

      Radera
  2. Ja det var till att ha rensat! Mina wordpress kommer direkt i min läslista här på blogger! Det här med bloglovin´och allt vad det heter vet jag inte ens vad det är bra till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så jag hade det, därför blev det över 300. Nu har jag ca 230 blogspot i min läslista där, och resten i wp.

      Radera
  3. Du verkar ju vara ett riktigt proffs på det här med att blogga...
    Då tänker jag på det du skrev: "Det jag också gjorde var att upprätta en profil/blogg på...."

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen det är ju detsamma som både du och jag har gjort här på blogspot ju!

      Radera
  4. Duktig du är,,,ordning & reda=)

    SvaraRadera
  5. Bloggvärlden är både förunderlig och föränderlig. Ibland gäller det att hänga med i svängarna.

    SvaraRadera
  6. Ordning o reda, löning på fredag. Eller så lånar du min tiggeri-skylt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du - jag FÅR faktiskt lön imorgon (fredag)!

      Radera
  7. Borde göra samma sak, fast jag har inte lika många. Nattikram

    SvaraRadera
  8. Nu får du inget vettigt ur mig, timmen är sen och min hjärna trött.
    Men tack för besöken, vi kanske möts igen

    SvaraRadera
  9. Kikar in och önskar dig en bra fredag.
    Vill också tala om att jag försöker vara seriös när jag diskuterar med andra bloggare.
    Känner jag att någon/något börjar gå över styr föredrar jag att vara tyst

    Har lagt till dej i Google Reader, så det finns chans att vi möts igen

    mvh

    SvaraRadera
  10. Du har en utmaning hos mig, titta gärna in.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Oj, så många bloggar du följer! :0 Jag har kanske ett femtiotal och jag hinner inte med alla ändå. Läsa är väl en sak, men att kommentera blir det mindre utav.

    Ha en skön helg!
    Kramis!

    SvaraRadera
  12. Ja det är inte lätt att hålla reda på alla för att inte tala om att följa alla...man läser när man hinner! Ha en bra lördagkväll!

    Kram

    SvaraRadera

Ja, och...?