QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

05 maj 2012

Lördag morgon

......vaknar upp till stora feta snöflingor som sakta dalar ner. Fick för mycket salt i gröten, men det lät sig hjälpligt kamoufleras av sylten. Nu ska jag baka bröd, jag är
så förbenat trött på köpebrödet. Imorgon hoppas jag att snön är borta, för jag vill
ut en sväng på min nya cykel.

Ni då? Vad gör ni i helgen?

15 kommentarer:

  1. Försöker få huset på fötter och går på släktträff i morgon! Samt förbannar oseriösa arbetsgivare!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Ja dagens planlagte sykkeltur utgår. Da blir det innearbeid og så skal jeg traske til et kjøpesenter eller to for å kjøpe sko til åtteåringen.

    SvaraRadera
  3. Nyss på skolfest - nu är det tvätthögen som väntar. Vädret är skit, så det blir inomhusaktiviteter.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Har just nu limpor i ugnen...och försöker undvika att titta på dammsugaren på nedre våningen. Jag HAR använt den uppe. Det kan väl räcka?

    SvaraRadera
  5. Hembakat som är så gott. Jag har inte gjort något särskilt men hoppas på restaurang i kväll

    SvaraRadera
  6. Målar lite på ett loppisfynd och slappar.

    SvaraRadera
  7. Idag har jag "bara" tränat och sen inte gjort ett endaste dugg.
    Imorgon stundar fika hos Oldemor + familj, bland annat hennes lillasyster som fyller 100 nästa gång. Olde fyller snart 102. Vilka tanter.

    SvaraRadera
  8. Svar: Startrek är ju bara bäst :)

    Jo..annars här då?
    Frugan kollar på Hockey...o jag sitter här..mer intressant för mig.

    Ha så gött :)

    SvaraRadera
  9. Städat, vilat och imorgon blir det "kosläpp".

    SvaraRadera
  10. Just n u hejar vi på Sverige mot Tjekien! Hur tar norrmännen förlusten igår? Eller är der fortfarande att gå på tur som göller för norrbaggarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Innan matchen igår sa Maken: "sist så banka vi dere". Efteråt sa han: "det var ju som förväntat".

      Moderation underveis alltså.

      Radera
  11. Heldigvis gikk snøen over til sol, så jeg håper det blir sykling på deg i morgen :)
    Her i gården har vi vært på familievisitt, badet i badekar og sett "Midnight in Paris". I morgen blir det skogstur med grilling. Tipp topp!
    Ha en fortsatt strålende helg med hjemmebakt brød!

    SvaraRadera
  12. I dag skiner solen, kanske lite promenad och trädgård.

    SvaraRadera
  13. Ja, det blev en chock att vakna upp till snöfall i Oslo!

    Jag har hjälpt yngsta med flytt från centrum av byn till Ulven nära Helsfyr.
    Jätte mycket jobb men nu är det klart!

    SvaraRadera

Ja, och...?