QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

11 maj 2012

Lite oväntat

Igårkväll när jag satt och läste inlägg på olika bloggar blev jag nyfiken på en som kommenterat på detsamma inlägget. Jag har nog sett profilen förr, men inte sett närmare på den tidigare.

Bloggskribenten hade skrivit ett inlägg ang rättssaken som går här just nu, och jag kände jag var tvungen att kommentera. Och tänk! det blev en givande diskussion! Jag är ju vanligtvis en medvetet lätthuvad tramsa i bloggsammanhang, och definitivt inte alls sugen på att gå i en eventuell klinch med någon på nätet. Det kan bli så himla fel, och det är ju inte alls min idé med mitt bloggande.

Men som sagt, det blev en bra diskussion med en människa som kunde skilja på sak och person, vilket i våra dagar verkligen inte är en självklarhet ute på nätet. Jag har uppfattningen av att jag blev respekterad för det jag skrev, även om det kanske var stick motsatt av bloggskribentens egen uppfattning.

Så himla underbart att veta att det finns sådana människor ute på nätet; som en motsättning till alla dem som håller på och sprider näthat och hets.

12 kommentarer:

  1. Tack för uppmärksamheten.
    Qul att någon tycker att det är givande att diskutera med mig

    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen befriande att diskutera med människor som skiljer på sak och person. Jag tycker tyvärr att det är väldigt vanligt att känslor tar över i diskussioner och inte ge något.
    Nu blev jag lite nyfiken på att se hur ni diskuterade.

    SvaraRadera
  3. Å så härligt! I verkliga livet diskuterar jag ofta och gärna men på nätet är det så himskadens lätt att bli missförstådd men det är förfärligt fint när man verkligen kan ha en givande diskussion även här.
    Jag menar, hur i hela friden ska man få nya synvinklar och möjlighet att växa som människa om man aldrig nöter åsikter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Därför är det viktigt att man även diskuterar med de som kanske inte riktigt har samma åsikter som en själv. Man vidgar sina vyer och trampar inte på i samma hjulspår med skyglapparna på

      Go natt allihop, tack för idag

      Radera
  4. Hej

    Ja håller med. Det finns ju ännu personer som är helt underbara...både i verkligheten och på nätet.

    SvaraRadera
  5. Det är oerhört viktigt att kunna göra det. Först då kan man diskutera på allvar!

    SvaraRadera
  6. Jag tassar försiktigare på nätet i verkligheten. Inser att jag väldigt ofta håller mig helt till harmlösheter. Märkligt.

    SvaraRadera
  7. Och då kan man ju undra var du tog vägen eftersom du delgav oss dessa åsikter.

    Har inte sett ett avtryck från dej i min blogg sen vi avslutade denna diskussion

    Ha det

    SvaraRadera

Ja, och...?