QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

04 maj 2012

Kontaktannonser

Nåt som alltid roat mig är att läsa kontaktannonser, fråga mig inte varför. Och nästan alltid sitter jag och ser efter om det inte finns en manlig annons som skulle passa så himla bra för en dito kvinnlig. Bara att svara på varandras annonser så att säga!
Kanske det ändå bor en yttepyttepluttig romantiker djupt inom mig nånstans?

Själv har jag dock aldrig varken skrivit eller svarat på en annons,
men att det kan funka, det vet jag!

12 kommentarer:

  1. Jag är upptagen sen GÖRMÅNGA år tillbaka och jag hade nog aldrig vågat ändå för den delen ;D

    Fredagskram!

    SvaraRadera
  2. Jag brukar också läsa kontaktannonser och fundera på vad de i egentligen menar med "sköna hemma kvällar" och "skogspromenader". Om alla som säger sig tycka om skogspromenader skulle vara ute i skogarna så skulle man inte se träden för alla människor...;) Jag brukar också para ihop så där som du gör. :)

    SvaraRadera
  3. Det är med kontaktannonser som med fastighetsannonser, dom målar ut det som bara den. "Naturtomt" = inte gjort ett skit i trädgården sen jag minns inte när. "Tycker om att kramas" = vill ha enkelt 6. ;))
    Men det är rolit att läsa dom där annonserna!

    SvaraRadera
  4. Vet du vad, min mamma gifte sig med en "annonskontakt" och flyttade till Sverige (hon hade blivit änka några år tidigare), dit flyttade hon i sitt enfald och mannen var en jävla psykopat. Där dog hon och jag hämtade hem hennes urna och städade bostaden. Aldrig att jag skulle lita på en annons!

    Förlåt utbrottet, Gitta i Finland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det du beskriver är ju verkligen en baksida av kontaktannonser, beklagar att det gick så illa för din mamma.
      Men ändå; en av mina bästa väninnor är i dagarna mycket lyckligt nygift just tack vare en kontaktannons på internet....

      Radera
  5. Hej hej! Jag tror ju för min del att det är samma lotteri som i verkliga livet. Fast lite mer som att köpa på postorder kanske. Skicka tillbaka om den inte passar.
    Jo, jag har haft en innemysardag men med avbrott för ett loppisbesök i närheten.
    Ha en fin helg!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Visst är det kul. Jag brukar dock inte para ihop annonsörerna med varandra

    SvaraRadera
  7. Kontaktannonser ääär roligt att läsa. Hade en vän som i en vetenskaplig uppsats jämförde engelska och svenska kontaktannonser med varandra. I de svenska nämndes natur och promenader betyydligt oftare..

    SvaraRadera
  8. Jag läser dom och gör som du, parar ihop ;-) Jag har bara sett och hört positiva saker om dessa annonser. Kvällskram!

    SvaraRadera
  9. Livet är ett lotteri. Kul att läsa är det. Tidningen Lands minns jag som roligast. Undrar hur det gick för honom som sökte travtränerska ...

    SvaraRadera
  10. felice week end per Te....ciao

    SvaraRadera
  11. Jag brukar också läsa och para ihop! Har aldrig svarat (jo, på brevvänsannons)men vet många som lyckats!

    SvaraRadera

Ja, och...?