QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

29 maj 2012

Hårborste, tandborste, toaborste....

Maken och jag har ett ställningskrig vad det gäller nya toaborstar till våra badrum.

Han vill köpa såna där sketadyra flådiga toaborstar i stål, eftersom han påstår att det står mer i stil (som om han kunde mest om det, fnys) men det vill inte jag. Jag vill ha plast, där kan man bränna till med nån klatschig färg också, eftersom våra nya badrum ju är lite anonyma i färgerna.

Sen men inte minst; så tycker jag att det är mer hygieniskt med plastborstar för dom kan man bara pälma i en påse och hiva ut när dom har gjort sitt. Så jag säger till Maken att "visst, köp du stålborstar, bara du står för rengöringen av dom!" *klöks*

Så nu sitter(!) vi här på varsin tron, det gäller att sikta jävligt noga.....

14 kommentarer:

  1. Som "husmor" i detta hem, håller jag med dig!

    SvaraRadera
  2. Plast. Alla gånger. Stå på dig!

    SvaraRadera
  3. Plast. Alla gånger. Stå på dig!

    SvaraRadera
  4. Plast. Alla gånger. Stå på dig!

    SvaraRadera
  5. Varför inte kompromissa? Köp en dyr borste i stål och släng den när den när den gjort sitt! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den han såg kostade sköna 1500 pix. Nope. Njet. Nada. sa jag.

      Radera
  6. Maken är helt ute och cyklar. Helt i det blå. Gått kokobananas. Givetvis har du rätt. Plast. Punkt.

    SvaraRadera
  7. Kan ni inte ha varsin borste?

    SvaraRadera
  8. Jag tycker som Shamrock att ni ska ha varsin toaborste med hänglås och varsin nyckel så att ni inte använder varandras och så en gästborste försås som gästerna får be om att få låna innan de sätter sig på toa. Sätt upp en lapp ovanför toastolen "Om du skiter så det stänker - gör ren så att det blänker - hojta till så så kommer vi med gästtoaborsten"

    SvaraRadera
  9. Kanske alla som kommer på besök borde informeras: "Medtag privat toaborste".

    SvaraRadera
  10. Hahaha! Gör som Knasterfaster tycker jag. :)

    SvaraRadera
  11. Stå på dig! Plast och billigt är bra bara de är helgjutna ;-)

    SvaraRadera

Ja, och...?