QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 maj 2012

Dagens gjort:

Gått i banken för DarlingMams; bara 20 pensionärer före mig......
Gått på torget och köpt penséer till DarlingMams.
Inom en affär och får hem en blus som DarlingMams sett i skyltfönstret.
Hem med allt, och få Darlingmams att prova den. Godkänd!
Ut igen och betala blusen.
Hämtat klänning som fått ny blixtlås.
Varit inom blomsterbutiken med anledning av Mors Dag nästa söndag.
Köpt en ny tuttekassa, som sötaste Christine på Tätt Intill tagit in med tanke på mig,
hon är en sån stjärna! Och hon känner mig och min smak väl :-)
På väg hem, nästan hemma är det full manöver tvärtom.....
Gått på torget igen, för jag glömde blomma till kyrkogården.
Hem igen för att hämta.....
DarlingMams, och gå och fika. Gott och mysigt!
Inom apoteket.
Inom kyrkan och tända ljus.
Inom ett annat kafé och köpt bullar att stoppa i frysen.
Hem med DarlingMams.
Hämta bilen.
Hämta reservtoarullehållare.
Hämta symaskinen efter big service, får skryt för att den är i så fint skick
till trots för 30 år på nacken, kul!
Hjälpa en gubbe som gick överända med cykeln, mitt på gatan.
Hämta DarlingMams.
Ut på kyrkogården och plantera blomman.
Hem och plantera penséerna i krukor och sätta på trappan. Fint!
Laga middag.
Äta.
Ladda diskmaskinen.
Ut och handla lite.
Hänga tvättad tvätt.

Nu: Planta gumpen i stolen och sen inte göra nånting!

8 kommentarer:

  1. Oj vad mycket du har fått gjort!

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Full tupp. Ta det lugnt nu och vila lite

    SvaraRadera
  3. Uj uj...blir trött bara av att läsa det där. :P

    SvaraRadera
  4. Du har minsann varit riktigt flitig du!!

    SvaraRadera
  5. Ojojojoj, vilket dag....
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Oj, det var en imponerande dagordning minst sagt!

    SvaraRadera
  7. Litt av ei liste du kan krysse av for :-)
    God helg!

    SvaraRadera
  8. Oj..en sån dagordning hade jag aldrig fixat...men effektivt var det ju :)

    Ha så fint :)

    SvaraRadera

Ja, och...?