QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 april 2012

Tant i kvadratkubik

På jobbet häromdagen fick jag frågan om jag färgade håret, två stycken trodde det.
"Det är ju grått?" sa jag. "Jamen man kan ju jämnfärga det grått?"
"Nä, jag gör inte det,"sa jag. På lunchen samma dag frågade en om jag också var
sextio(!) år? "Nej käre tid!" sa jag.

Borde jag ge mig ut och köpa hårfärg nu, eller vad tycker ni?

13 kommentarer:

  1. NEJ! Du är jättefin i håret du ska inte färga.

    Jag bara väntar tills jag får jämn färg i håret, tycker inte alls om det randiga jag har nu

    SvaraRadera
  2. Hmmm.....60 år....det är ju ingen ålder på en kvinna om det nu skulle ha varit så, eller hur! Vafalls.
    Och jag har försökt få grå slingor i mitt hår ända sedan 1971.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilken bra dag då :( Inte...

    SvaraRadera
  4. NEEJ! Naturligt grått med nyanser är hur fint som helst!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att många passar i grått hår men jag vill inte ha det själv. Kanske nån sån där åldersnoja jag har :)) Man ska ju ha håret som man vill absolut. Och huvudsaken man trivs tycker jag.

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  6. Börja med en rak höger i stället ;-)

    SvaraRadera
  7. Lägg upp foto på dig så vi får se. :)

    SvaraRadera
  8. Heilt OK at folk fargar håret. Men så skal det vera fordi ein har lyst sjølv, og ikkje fordi ein syns ein må. Eg har det heilt OK med mitt gråe hår. Må innrømma at dersom det blir heilt kvitt, slit eg meir. Men det går vel gradvis. Morsomt å vera ute med mor på 86 med svart hår, og meg då...
    Er veldig glad for å vera ferdig med farging, syntest det var ekkelt med kjemikalia. Cilla

    SvaraRadera
  9. Jag slipper snart utväxten i mitt blonda hår,för min frisör säger att jag blir gråare och gråare, så det är ju bra! hihi

    SvaraRadera
  10. Nej Nej oter åter NEJ.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  11. nej då, bara om du själv vill,

    SvaraRadera
  12. Borde kanske rekommendera den som frågade dig om din ålder om han/hon inte borde börja fundera på ett par glasögon. ;)

    SvaraRadera
  13. Fick frågan om jag var pensionär två gånger inom loppet av en vecka för en tid sen.....bara 15 år kvar det så frågan är ju heeeelt förståelig. Antar, som du, att det beror på min hårfärg. Och jag tänker inte färga det!

    SvaraRadera

Ja, och...?