QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

01 april 2012

Nödstopp

I fredags skulle jag ut en liten sväng med den pingande bilen, och minsann blev det inte diskoljus i panelen också! Gult, gult lyste en lampa som har med avgassystemet och göra, och gult, gult blinkade korkskruven som har med nåt annat att göra. Näe....tänkte jag, det här blir för mycket. Jag chansade och körde med varningsblinkers till verkstaden. Där sa dom att det var samma fel, men hade jag tid att vänta en dryg timme så  skulle dom hämta delen från en annan förhandlare och byta den. Det är service sånt!
Jag knallade ut och köpte en påse Twist till dem som tack. Den söte unge äppelkindade mannen som gjort jobbet blev ännu lite rödare i kinderna då. Gulligt. Nu hoppas jag att kärran håller för turen hem till DarlingMams i Skåne.

Till slut en liten suck - när man står med varningsblinkers helt på sidan och ur vägen
för andra trafikanter, är det smart av andra trafikanter att tuta då? Nä, trodde väl det. Ytterligare ett pucko som inte borde ha körkort. Tusen tack för hjälpen inte! (sarkasm)

11 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att bilen håller Skåne turochretur!

    SvaraRadera
  2. Men nu får det väl räcka med blinkande lampor på Instrumenprädan!? Man kan ju få hjärtsnörp på kuppen...!

    LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  3. Vårhälsning från Söderslätt!

    SvaraRadera
  4. Dårar ute i trafiken finns det gott om. Här där jag bor har vi en stor samling äldre dårar, dom kör sakta och på mittstrecket. Inte så vidare trafikvänligt.

    Och tuta mot en dam i nöd. Rackarns dålig stil tycker jag. Du skulle ha gett dom fingret!

    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Det hjälper så lite att tuta på den som fått fel på bilen. Det är så sällan man skaffar sig bilhaverier bara för att jäklas med sina mottrafikanter.

    SvaraRadera
  6. Ah, man skulle köpa twistpåsar till folk oftare... <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan kanske vara lösningen på många problem! :-)

      Radera
  7. Bilar ska fungera. Inte blinka och bete sig. Hoppas den håller sig i skinnet nu då. :)

    SvaraRadera
  8. Nu håller vi tummar och tår för att bilen fungerar hela resan till Mams tur och retur. Och mer därtill!

    SvaraRadera
  9. Hjälpsamma bilister??? Det finns inte.

    Värst var när Exet stod i diket längs motorvägen och fick ett epileptiskt anfall. Ingen stannade. Inte en enda bil.

    Och när jag stod en gång med en kokande bil längs motorvägen med två små barn i, då tog det en bra stund, men sen stannade en kvinna. Utan förstånd på bilar. Eller med lika lite förstånd som jag. Men vi räknade ut hur jag skulle komma vidare med gemensam kvinnokraft.

    Heja bilen - hoppas den håller nu då!!!

    SvaraRadera
  10. Idioter! Som om du inte hade märkt att du stod parkerad på vägrenen med varningsblinkers på.

    SvaraRadera

Ja, och...?