QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 april 2012

Møkkavær

......å kjøre i, men nu är jag hemma i Oslo igen.

Medan jag var i Skåne ringde dom från verkstaden, och jag blev en aldrig så liten smula svettig när jag såg numret i displayen. Men det var bara en stilla undran om det möjligtvis var så att jag sett om det satt en grå liten sak nere vid pedalerna som typ inte skulle vara där? Jag kollar aldrig därnere, men nu fick jag ju se efter. Jodå, det jag uppfattade som en liten (han sa så) grå legobit var en stor kladas som dessutom blinkade bluetooth-igt blått. Liknade en tidsinställd bööömb, spør du meg. Så le bööömb blev avlevererad på verkstaden strax innan jag landade till i hemmet, och han snubben blev så glad, så glad. Den använd till diagnostik nämligen, och är mycket betydelsefull (antagligen dyr också).

Så nu kan han säkert se hur fort jag har kört också.

7 kommentarer:

  1. Vad glad han kan vara att du inte hade städat bilen och slängt den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ezter, Ezter....you hit the point! Jag städar så og si aldrig bilen....fy på mig.

      Radera
  2. Inte måste man väl städa i bilar också!? Det räcker väl att städa hemma.
    Fast jag har ingen bil förstås.

    SvaraRadera
  3. En gång om året blir det nog, när den blir tvättad....

    SvaraRadera
  4. Städa bilen... gör maken!

    SvaraRadera
  5. hahah! en bomb, farliga saker! :)

    SvaraRadera

Ja, och...?