QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

27 april 2012

Inget för flygförskräckta

Förra fredagen när jag skulle hämta Sonen på flygplatsen, så stod jag och följde med på den där tv-monitorn över ankommande flyg.

Det var en smula oroväckande att se beskedet "bagasje på båndet" utan att det stod nån landningstid, där var det helt blankt. Det var inte Sonens flyg, men jag tänkte i mitt stilla sinne "har dom bara öppnat bagageluckan och försökt träffa bandet? Nån slags precisionsflygning?"

Sen kom Sonen med en bamsekram, och på monitorn kom äntligen "Landat" upp.

7 kommentarer:

  1. Vilken skön känsla när han kom :)

    SvaraRadera
  2. herregud. jag ska flyga. alldeles snart :S

    SvaraRadera
  3. Det kanske vore ett rationellt sätt att få ner väskorna så att folk slipper vänta vid bagagebandet.

    SvaraRadera
  4. Informationen måste komma i rätt ordning!

    SvaraRadera
  5. Ha ha vilken svindlande tanke....
    Kram

    SvaraRadera

Ja, och...?