QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

15 mars 2012

Vårkänslor och bosättning?

Vi har ett rikt djurliv här vi bor. Inte bara snigelsex och igelkottdraman där en kott inte får vara med, utan också större djur minsann! Igårmorse vaknade Maken kvart över fem på morgonen av ett sjujä-la liv nedanför vårt sovrumsfönster. Han for upp lagom för att se två grävlingar slåss delvis på och delvis under vår terrass. En gång under staketet har dom också grävt, så det är väl tänkt bäddat för en aldrig så liten inflytt här.

Maken är väldans till sig i trasan över denna händelse, och skyller mig för att
ligga i koma på morgnarna (jag var fri igår) bara för att jag inte vaknade vid
detta decibelstarka oljud. Och jag?

Det ska faen kunna höra skillnad på Maken och en grävling, jag gör det inte.

19 kommentarer:

  1. slogs dem eller var det parningsritual? Många av de vilda djuren har konstiga beteenden för sig när det är parningsdags, räven tex.... de låter högt och mycket och det låter som de håller på att slita en katt i småbitar långsamt ungefär. Jag sket nästan knäck första gången jag vaknade av det ljudet.

    Men men, med grävlingar under huset så lär ni ha rätt snigelfritt i sommar ialla fall. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde det, men det tror inte Maken, han hävdar att det var slagsmål.

      Radera
  2. Är det sant att dom biter tills det krasar? :)

    SvaraRadera
  3. Knaada: Det har jag läst att det bara är en fördom. Jag har aldrig träffat någon som blivit biten av en grävling så jag har slutat oroa mig för just den saken.

    Det där med att sova igenom och orsaken därtill det förstår jag.

    SvaraRadera
  4. Mmm. Tycker att det kan finnas flera likheter mellan en man och en grävling. Faktiskt.

    SvaraRadera
  5. Grävlingar - nja, inget så söta tycker jag, men jag ser dom ju mest döda vid vägkanter......

    SvaraRadera
  6. Hej! Bloggen "absolutlennart" har blivit trött och bytt namn till "gammalgriniggubbe" och finns på porthos62.blogspot.com

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag skulle vara glad om jag slapp grävlingar på tomten. Vi hade en knäpp igelkott hos oss

    SvaraRadera
  8. Hej

    Jo grävlingar bits...det gör tjejer också ibland...haha. Man får akta sig typ....

    SvaraRadera
  9. Hm, vi har inga grävlingar här. Tror jag inte iaf. Jag har då aldrig sett nån härikring, men jag har sett flera söderut.

    Fast våra kanske bökar under snön, och sen översomrar dom under jorden. Jag vet inte.

    Kram och trevlig helg!!

    SvaraRadera
  10. skulle inte vilja ha en grävling så nära huset, hua

    SvaraRadera
  11. Haha, fräckt av maken att komma med sådana beskyllningar! :D

    SvaraRadera
  12. Usch usch, grävlingar är farliga saker och hårda!

    SvaraRadera
  13. Grävlingar är inte att leka med...

    SvaraRadera
  14. Härligt med naturnära djurliv. Man vet att man lever!

    SvaraRadera

Ja, och...?