QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

12 mars 2012

Rampsatanshelvetet igen och lite till

 Idag ringde jag handläggaren och undrade var rampen blev av? "Ojsan, ansökan ligger ju kvar här! Det var ju konstigt....jag har godkänt den men glömt att trycka på skicka-knappen!" sa damen.

Jag kände hur det flimrade framför ögena och att det sprakade i topplocket.
Vad faen gör man? Och vad faen gör dessa människor på sina jobb???
Sen ska ärendet visst in i nån kö hos entreprenören, sa hon.
Nej, sa jag. Det ska det inte!!!
Alltså vi brukar vara ganska snabba i den här kommunen, fortsatte hon.
Jag tror inte du ska säga det till mig en gång till, sa jag....

Nu ska det bli en ramp senast imorgon är det sagt.


Sak nummer två: Mamma har fått lite hemhjälp sen hon kom hem efter sjukan. Det beslutet ska följas upp innan 15 mars dvs på torsdag, och eftersom jag helst ska köra hem
till Oslo imorgon så försökte jag få ett svar även på detta idag.
Svar: Ingen vet nåt. Jösses, surprise! Nähä, det är bara att pallra sig ut på sociala omsorgen och säga att man vill prata med någon i loppet av dagen. Vi kan be någon
ringa, svaras det. Nope, sa jag, jag väntar här. Jag plantade gumpen stadigt ner i en stol i väntrummet, och tog min bok, två timmar tog det. Sen kom en handläggare och pratade med mig som om jag var dum i huvet. Big mistake. Jag reser imorgon, senast på onsdag, ett möte imorgon fm kanske? säger jag utan att i princip acceptera ett nej.
Jepp, klockan 0930 it is. To be continued...

Och mina huggtänder är välslipade, be sure.

16 kommentarer:

  1. I jobbet brukar jag konstatera att man måste vara frisk för att kunna orka vara sjuk... Och ändå är jag "bara" rådgivaren på sidolinjen.

    Herregud vilka turer omkring din stackars mams. Vilken tur för henne att hon har en dotter med skarp tunga, järnvilja och vassa tänder. Och att det ska behövas, det är ... beklagligt.

    SvaraRadera
  2. Jäkla tur för din mamma att du kämpar! Sorgligt att det ska behövas, men heja dig!

    SvaraRadera
  3. Sådan tur att hon har dig!
    Stackars dem som inte har nån som dig.

    SvaraRadera
  4. Jag tror nån ska satsa på hjälm imorgon ;-)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Gløymt å trykkja på knappen...! At nokon vil ha det slik på jobben sin. Kvalitetssikring, er ikkje det noko som skal hindra slike ting? Trudde faktisk Sverike var dyktigare enn Norge på mange område. Ser ikkje ut til at det stemmer når det gjeld eldreomsorg. Ta vare på deg! Cilla.

    SvaraRadera
  6. ÅHHH! Beundrar att du ännu inte klappat till någon. Eller bitit halsen av dem.

    SvaraRadera
  7. Du är så stark!
    Så himla onödigt att behöva kämpa och kräva allt. Måste bråka och kräva svar för att få något som bör komma självmant.

    Heder till dig. Din mamma har tur som har en sån engagerad dotter.

    Kram♥

    SvaraRadera
  8. Tråkigt att man ska behöva bli arg för att saker ska bli gjorda..

    SvaraRadera
  9. Du är så bäst!!!!! Alla skulle ha en sådan som dig när man är gammal och skadad och myndigheterna tror de kan skyffla med en!

    SvaraRadera
  10. Har hört det förr och av många, det är bedrövligt. Kramar

    SvaraRadera
  11. Heja dig! All styrka önskar jag dig i morgon.
    Det är väl onödigt att säga att jag är jättearg...
    Kram

    SvaraRadera
  12. Har du fått med den NAV på tvNorge? Mulig du ville ha kjent igjen noen.

    SvaraRadera
  13. Helt rätt taktik, om du frågar mig! Synd bara att den ska behövas.... Pang på rödbetan och lycka till!

    SvaraRadera
  14. bra att du inte gav dig, myndighetspersoner kan nämlien inte tänka logiskt de kan bara tänka byråkratiskt...

    SvaraRadera
  15. Men nu blev jag överrraskad....nej, skojar lite bara. Tyvärr kan jag bara nicka o instämma o konstatera att det nu tillkommit ännu en medlem i klubben "anhörigbitcharmed huggtänderochhuvudvärk"

    SvaraRadera

Ja, och...?