QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 mars 2012

Mera stök

Då är renoveringen av gästtoan/tvättstugan igång från och med idag. Jag har tvättat som en dåre hela helgen, så allt är rent. Renoveringen är inte så omfattande som badrummet, men tvättmaskinen är urkopplad och vill nog så vara ca två veckor framåt.

"Efter det får du börja vränga sockar och underbyxor," sa jag till Maken.
  Förhoppningsvis slipper han/vi.
 

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Åh vi har ju nog egentligen, både han och jag. Är väl mer känslan av att inte ha maskinen inkopplad, man är bortskämd.

      Radera
  2. Utan tvättmaskin är man lite halv:) men allt går. De e bara att blunda o se hur de gjorde förr. De tog sig tvätt och gick ner till sjön med tvättbrädan:)

    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Jag måste ärligt säga att jag skulle gå under utan tvättmaskin i två veckor. Eller två dagar. Åtminstone om jag är hemma. KRAM

    SvaraRadera
  4. Vad är det dom säger om underkläderna, fram och bak, in och ut, så räcker dom i fyra dagar....Mysigt med ny gästtoa!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får väl komma och titta en gång!

      Radera
  5. Jada, det er bare å begynne forfra i bunken igjen. Dere kan jo rømme til en lita, isolert fjellhytte. Sånne steder er det ikke bare akseptert å ha samme sokkepar i dagesvis, men også uvaska kropp og hår.

    Vil forresten tipse deg om dette:
    http://innerstiveien.blogspot.com/2012/03/bloggtreff-for-folk-som-ikke-trenger-rd.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm....väldigt sugen, måste jag säga....

      Radera
  6. kemtvätt eller snäll granne kanske kan vara något några veckor framöver?

    SvaraRadera
  7. Åh vad härligt med nyrenoverad toalett och tvättstuga! Bästa lyxen ju! :-)

    SvaraRadera

Ja, och...?