QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 mars 2012

Man överlever

Tionde dagen utan tvättmaskin, är det möjligt? Dock har vi inte börjat vränga något än. I lördags var vi iväg för att köpa en ny torktumlare, och shit! vad jag inte har koll på torktumleutvecklingen! Vår gamla tumlare var från stenåldern, det är helt klart. Det är inte ens möjligt att få tag i en enkel tumlare nuförtiden. Så vi har köpt en med en herrans massa program, det finns t om en hylla för att kunna torka skor i den!

"Vi är highover vad vi behöver," sa jag till Maken.
"Ja, og det finnes sikkert forskjellige/olika program for høyre og venstre sokk," sa Maken.
Förmodligen har han rätt, och på lördag kommer underverket i hus.

20 kommentarer:

  1. Man kan undra om någon använder alla dessa finesser? Man vill ju bara ha tvätten torr!

    SvaraRadera
  2. Det visste inte jag heller att det fanns sådana torktumlare.
    Hur ofta tvättar man skor?
    (Hälsningar Nilla / fd Frogprincess)

    SvaraRadera
  3. Lycka till med underverket! Torka skor va väl kanonbra :)

    SvaraRadera
  4. En skotorkarhlla!? Vad kommer härnäst? :)

    SvaraRadera
  5. Er visst ramla heilt av tørketrommelutviklinga, eg! Skotørkerhylle??

    SvaraRadera
  6. Och de är så avancerade att man inte orkar lära sig alla finesser utan kör på det lättaste basicprogrammet hela tiden

    SvaraRadera
  7. Ojsan, jag har aldrig haft en torktumlare! Det låter avancerat. Jag skulle behöva gå kurs om vi fick en sån. Kramar

    SvaraRadera
  8. Jag har nåt liknande och kör grundprogrammet hela tiden för jag har fortfarande inte fattat vad jag ska med de andra programmen till :-D
    Fast jag får erkänna att skotorkarhylla har jag inte :-)

    SvaraRadera
  9. Med fler delar och mer elektroniskt pryttel som kan gå sönder.

    SvaraRadera
  10. :-D Älskar mannens kommentar!
    Verkar som det är rena rymdskeppet ni får hem

    SvaraRadera
  11. Haha! Han har humor mannen din. :DD
    En torktumlare är något jag inte äger och skulle förmodligen vara lost i den djungeln.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Torkning på hög teknisk nivå alltså! Hoppas alla finesser kommer till användning!

    SvaraRadera
  13. Lyxigt! Själv kör jag med hederlig torkvinda.
    Däremot slog jag på stort när vi köpte ugn - massor av lullull och program och doningar men jag använder bara standard. Har inte ens begripit mig på vitsen med varmluftsfunktionen. Kanske kan jag torka tvätt med den? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir väl mkt jämnare värme med varmluft. Har för mig ha läst någonstans att det är det bästa man kan ha i ugnväg. :)

      Radera
  14. Men den stora frågan är... Snor torktumlaren fortfarande strumpor??

    SvaraRadera
  15. Inte EN dag utan tvättmaskin i mitt liv, säger bara det! Köpte ni Siemens? KRAM

    SvaraRadera
  16. Grattis till nya tumlaren! Jag kan inte leva utan min, men för några år sen dog min tre år gamla tvättmaskin pga åsknedslag och det var tragiskt. Mitt i sommaren och stugvistelse.

    Himla synd också att garantin just gått ut.

    Nå, man kan inte leva utan tvättmaskin eller torktumlare så det var att gilla läget och öppna börsen!
    Kram♥

    SvaraRadera
  17. Tack för uppdateringen på tumlarfronten. Sko hylla - kanske ett behov . . .

    SvaraRadera

Ja, och...?