QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

07 mars 2012

Hit och dit

Förra veckoslutet var jag i Stockholm, Maken och Sonen var också med. Vi gästade min FavoritFaster, världens underbaraste människa och en av mina absoluta förebilder.
Snart 92 och still going very strong. Jag älskar henne.

Jag hann också med en liten bloggträff,
fick en energiboost av sötaste Shamrock, Knasterfaster och Singelmamman.
Vi saknade alla Fru Venus, men hon var närvarande i form av två underbara Fazerina,
och även om det inte ersätter, så var det en i allra högsta grad goooood stand-in.


Mmm....underbar choklad med apelsintryffelfyllning


Imorgon sätter jag bilen och mig själv på Köpenhamnsbåten för att hälsa på Mamma igen. Det är så bra det här med att jag kan göra så, jag sover hela sträckan på drygt 60 mil, och piper bara tillbaka över bron när jag kommer ner. Så nimmt!

17 kommentarer:

  1. Kul med bloggträff!
    Ha en trevlig resa!

    SvaraRadera
  2. Kul med bloggträff :) Hoppas mammaresan går bra!

    SvaraRadera
  3. Jag tänker alltid på Fru Venus när jag ser Fazerchoklad numera!!

    SvaraRadera
  4. Vad smidigt att du kan göra så.
    Ha en bra resa.

    SvaraRadera
  5. Och jag saknade dig/er.....tröstade mig med lite Fazers blå ;-)
    ha det bra hos darling mams, KRAM!

    SvaraRadera
  6. Fazerina som är så gott. Fast jag förstår om det inte kunde mäta sig med en Fru Venus men iaf.

    Jag sover också gott i bilen. Även när vi färdas på vägarna. Därför får Maken köra 95%. Fast jag sover inte alltid så himla gott för jag är rädd att han ska somna vid ratten om jag inte är vaken och alert att hejda honom.

    Fast han har aldrig varit på väg att somna när han kör. Det har jag.
    Huvva.

    SvaraRadera
  7. Vilken rikedom att ha kvar faster pigg och alert! :)
    Safe trip till mamsen och ta hand om dig. *kram*

    SvaraRadera
  8. Härliga faster, kul att hon är så pigg. Underbart att höra.

    Köpenhamnsbåten... Så kan jag vinka till dig på lite avstånd?!
    Vi kunde kanske arrangera en Skåne-eller DK träff nångång när du har tid?

    SvaraRadera
  9. Det var jättekul att träffa dig igen. Kram

    SvaraRadera
  10. Vet du om att du är fantastisk? Jag blev glad av att träffa dig!

    SvaraRadera
  11. Skönt att kunna sova en bit av vägen! Jag önskar dig härliga dagar med Mamma din.

    SvaraRadera
  12. Fenomenalt med färjan, måtte den fortsätta att patrullera kusten här. Och hoppas din lilla mamma mår bra!
    Kramar

    SvaraRadera

Ja, och...?