QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 februari 2012

Vårt nya badrum


Överskåp från Foss bad
Underskåp från Svedbergs 

Duschdörrar från Hafa

En närbild på det vackra mönstret i dörrarna.


Man måste faktiskt inte köpa allt från samma leverantör!
Jag gillade underdelen från Svedbergs himla mycket,
men kan inte fördra ett spegelskåp med dörrar som möts på mitten
så man får en skarv mitt i ansiktet när man tittar i spegeln.

Det hade vi fått om vi valt överskåp från Svedbergs,
alla deras 120 cm skåp var fyrdelade.
Så jag började leta efter ett annat skåp med 60 cm skåp centrerat
i mitten och hittade då ett från Foss bad.
Eftersom stommarna på bägge möbeldelarna var matt vit,
så gick det alldeles utmärkt att kombinera.

Duschhörnet såg jag i en tidning för längsen och föll
alldeles handlöst för det, det är så vackert!
Och eftersom vi har ett litet badrum har vi medvetet gått för en kall, stram look.
Det enda som mjukar upp intrycket är just det sirliga blommönstret i duschdörrarna.

Golvet är svårt att fotografera vettigt, men det är mörkgrå mosaik med lite bling i.
Jag ville inte markera duschhörnet med mindre golvkakel
(vanligt att göra för att få lagt riktigt "fall" mot golvbrunnen),
så jag var väldigt nöjd när vi hittade den här mosaiken.



Svårt att få ett fint foto på golvet tyvärr.


Klicka på bilderna speciellt golvet, då är det lättare att se "blinget!" 

31 kommentarer:

  1. Ah, lekkert lekkert lekkert! Nå går nok kattevasken som en lek. :-)

    SvaraRadera
  2. Så snyggt! Ett liknande golv, fast i bruna toner tittade vi på när vi gjorde vårt badrum förra vintern. Och självklart behöver man inte välja allt från samma leverantör, jag valde det jag tyckte var snyggt, så varje detalj, även kakeldetaljerna, kom från olika. Jag har tidigare jobbat med just badrum, så man blir väl lite skadad men samtidigt visste jag precis hur jag ville ha det!

    Duschdörrarna var helt fantastiskt vackra!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ååh vad tjusigt! Ser ut som värsta hotelltoan!

    SvaraRadera
  4. Najs! :-)
    Kanske en och annan röd handduk? ;-)
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Tjusigt! Gillar blingblänket på golvet. :)

    SvaraRadera
  6. Mycket snyggt och jag förstår att du föll för de dörrarna :)
    Men du- jag hajjar inte- vad betyder LY??
    :)

    SvaraRadera
  7. Stramt och enkelt med lite bling - så fint!

    SvaraRadera
  8. Jättetjusigt. Med bling och allt.
    Jag ska inte plåga dig med bild från vårt badrum, eller toa med dusch är väl mer rätt.
    Jag hoppas på att få fixat till där vad det lider. Ny spegel och möbel, kakel och kanske golvvärme. Oj vad sugen jag blev nu.

    Och så fräscht ni fick, ljust och snyggt. Och snyggt med det mörkare i möbeln.

    Satan va fräscht :)

    SvaraRadera
  9. Så himla snyggt ju! Jag tänker...Byta?

    SvaraRadera
  10. Stilrent och skitsnyggt! :-)

    SvaraRadera
  11. Oj, vad fint ni fått, det hör kommer ni trivas med länge.

    SvaraRadera
  12. Så snyggt! Nu vill ni väl bara vara i badrummet? ;)

    SvaraRadera
  13. Så snyggt! Akta dig bara för duschdörrarna från Hafa, ibland anfaller dom och inte bara en gång ibland två. Nej, det är nog ingen fara, det är sånt som händer och det är ju faktiskt inte glasglas så man skär sig inte så fasligt.
    Vad jag egentligen ville säga var att det är ursnyggt och elegant!
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Hej

    Oj så fint ert badrum blev. Skönt med nytt och fräscht.

    SvaraRadera
  15. Galet snyggt! Min smak! Inga krussiduller!!!

    //Miss Furie

    SvaraRadera
  16. Grattis med nytt bad. Lekkert!

    SvaraRadera
  17. Snyggt, fräscht, tidlöst och stilrent! My cup of tea

    SvaraRadera

Ja, och...?