QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

09 februari 2012

Till dig

....som kommenterade mitt inlägg ang trappgående:



Om det är så här att man har haft en liten stroke/et slag,
och det fört med sig en viss svaghet i höger sida:

Då kan man ibland inte lyfta höger ben/fot för att komma upp ens ett trappsteg!

Och om man då betänker att man har dålig balans pga svagheten i högersidan;
så kan man inte heller stå stabilt nog på sagda högerben,
för att på så sätt eventuellt kunna lyfta vänster ben/fot!

Ja, jag är irriterad på din kommentar,
det er lov att använda skallen!!!!

29 kommentarer:

  1. Nokon er berre tankelause!
    Eg har ein gamal og sjuk far, og kjenner igjen "kampen" du har for å få den hjelp ein treng.

    SvaraRadera
  2. Tack, godt å få litt medhold fra en som skjønner problematikken.

    SvaraRadera
  3. Ibland är folk dumma i huvudet. Ibland är dom det ofta.

    SvaraRadera
  4. Ett steg, eller flera, har man svårt med balansen är ett steg mycket!

    SvaraRadera
  5. Det konstiga med dumma kommentarer är att de ofta är anonyma. Vet de liksom med sig att de är dumma och vill inte visa det eller..?

    SvaraRadera
  6. Arg jag blir, grrr
    Ett trappsteg är ju som hundra för din mamma, fattar dom inte de, trögbollar!!!
    Inte kul och få en sån kommentar när allt är jobbigt ändå.
    Kram till dig!!

    SvaraRadera
  7. ett trappsteg är ett trappsteg för mycket när man har problem. Dessutom kompenserar synen väldigt mycket när man har dålig balans och syn brukar inte vara de gamlas starka sida. Sen är stroke i sig ett problem - tom plant golv kan då vara ett problem...

    Funderar oxå på varför dumma kommentarer är anonyma

    SvaraRadera
  8. Är det någon som kommenterat så - jag blir lessen när jag här det....vem kan säga så. Bojkott. Inte ofta jag blir upprörd över något här i bloggkommentarerna men nu blev jag det med besked. Bojkott.
    KRamar och jag vet och jag förstår och jag har varit i din situation.
    Agneta

    SvaraRadera
  9. Vad vet Anonym om livet? Absolut ingenting tydligen! BRA RUTET Osloskånskan och kram på dig!

    SvaraRadera
  10. När jag var 10 år yngre än vad jag är nu, alltså väldigt ung, så hade jag förskräckligt ont i ett knä. Då kunde jag inte gå ens i ett trappsteg. Då hade jag inte ens problem med svaghet och balans så som din mamma har. Jag blir ledsen för din skull för den där elaka kommentaren. K R A M

    SvaraRadera
  11. Morr och fräs på den kommentaren.
    Stor kram

    SvaraRadera
  12. Sicken tröttmössa. Vissa ska man inte ens försöka att förstå..
    Kram!!

    SvaraRadera
  13. Fy satan vad jag hatar anonyma skitkommentarer!!!

    SvaraRadera
  14. Mycket är svårt att förstå för den som inga problem har...

    SvaraRadera
  15. Det där var ju korkat. Men som någon tidigare skrev, det krävs nästan att man förstår att det är korkat för att vilja posta något sådant anonymt.
    Heja din mamma i alla fall, och heja dig.

    SvaraRadera
  16. En del borde hålla tyst och låta folk tro att dom är dumma i huvudet än att yttra sig och undanröja alla tvivel...
    Eller?

    SvaraRadera
  17. Sitter och funderar på om jag önskar att din anonyme/a nånsin kommer i närkontakt med vad det innebär att inte riktigt kunna hantera trappsteg och var ledstänger sitter och hela paketet.
    Men det är väl såna som stirrar på maken också, antar jag.

    SvaraRadera
  18. Precis! Ett steg kan räcka! Min svärmor har fyra och fixar det knappt...

    SvaraRadera
  19. Dum kommentar. Nej, fel. Korkad kommentar. Intelligensbefriad person, kanske?

    Kram

    SvaraRadera
  20. anonym kommentar som såklart var spydig och korkad.
    och den som ligger här ovan mig...den är bara....helt obegriplig??!

    SvaraRadera
  21. Varför skriver man så? Personen inser ju att kommentaren är provokativ o onödig eftersom h*n inte vågar stå för den. Elakhet? Eller genuin jävla dumhet?

    SvaraRadera
  22. Anonyme idioter som ikke forstår at et trappetrinn kan være et trappetrinn for mye har jeg ingenting til overs for.
    Du er tøff og mor din er tøff; la oss håpe at de med selektiv hørsel snart forstår hva dere trenger!

    SvaraRadera
  23. Malla och Malde: Jag har tagit bort idiotkommentaren över Mallas kommentar, så nu blir det stackars Malde som hamnar där över Malla; och det är INTE Maldes kommentar Malla avser när hon skriver "här ovan".

    Bäst att vi har ordning i sysakerna mina vänner :-)

    SvaraRadera
  24. *suckar*

    Idioter finns det gott om. Hoppas din mamma blir bättre och att hon kommer att klara det där steget. Har själv en skruttig mamma så jag vet att det inte behövs så "stora" hinder för att de ska behöva sitta inomhus hela dagarna. Och hur människovärdigt är det?

    Kram!

    SvaraRadera
  25. Tack för att du klargör bland kommentarerna här, Osloskånskan :-)

    SvaraRadera
  26. Jag förstår att ni bloggare ibland har den där kommentatorspärren, eller vad den heter. Men ibland är det kanske bra att visa hur jävla puckade en del kommentatorer är. Ja, jag vet inte, men blir bara så ledsen och förbannad på ren svenska.
    Var rädd om dig och din mamma!
    Kram

    SvaraRadera
  27. Helt ärligt! Har folk inget liv, måste man lämna sådana kommentarer. Bara onödigt.
    Kram till dig och jag hoppas din mamma får den hjälp hon behöver!

    SvaraRadera
  28. Allt talar för att anonym inte har någon insikt! Att ha ett trappsteg kan vara en lika stor påfrestning eller hinder som 20!
    Världen är full med folk som inte vet vad de pratar om men käften glappar en då.
    Kändes bra att säga det sista - har en sån dag i dag...

    Hoppas det löser sig för din Mor. Tungt att vara så långt borta när hon är i nöd, till sist vet man inte vilket ben man ska stå på...

    Varm Skånsk lördagskram

    SvaraRadera
  29. Det räcker faktiskt att ha TVÅ fungerande ben, när man är gammal och har ont.
    Så ett eller fler trappsteg räkker mer än nog för att din mamma inte ska kunna ta sig in i sitt egna hem.
    Det är ju hemskt att ni inte får ordentlig hjälp!

    SvaraRadera

Ja, och...?