QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

24 februari 2012

Hurraaa!

Sonen väckte mig tidigt igår med ett sms där det stod "Viktoria-bebis!"
Sen när Maken kom hem på eftermiddagen sa jag att det fötts en liten prinsessa i Sverige.

 "Jamen det visste ju jag att det skulle bli en jente," sa Maken.
"-???? Hur kunde du veta det?" sa jag.
"Det sa dom på radion för några dagar innan," sa han.
"Va'????"

Hur i hela huleste kunde han veta det innan mig???
Jag som är svensk och allting!

Jag har blivit allvarligt försoffad, det är uppenbart.

12 kommentarer:

  1. Det har jag inte hört att de skulle ha sagt, så det är nog påhittat!

    SvaraRadera
  2. Äh, han drog till med en chansning bara!

    SvaraRadera
  3. Hahaha då är vi fler som är försoffade isf för det har de inte alls sagt :))

    Trevlig helg!

    Ann-louise

    SvaraRadera
  4. Du får helt klart skärpa till dig ;-)

    SvaraRadera
  5. Asch, han hørte nok at det snart skulle fødes en prinsesse eller en prins - og hvis han er sånn passe karslig uinteressert i royale babyer så tenkte han kanskje unge er unge?

    SvaraRadera
  6. Jag är ju föga intresserad av vare sig prinsessor eller kungahus, kanske jag också blivit försoffad. Jag är ju också svensk!

    :)

    SvaraRadera
  7. män är ena riktiga skvallertanter egentligen...

    SvaraRadera
  8. Jag är djupt oroad ;D
    Ha en skön lördag, hoppas att solen skiner hos er också!

    SvaraRadera
  9. Nä kan han inte ha hört..han har drömt..hihi..men kul va dä..Liten sessa Estelle..sa de dä på radion....kram och go lördag

    SvaraRadera
  10. Ja jag hörde det åsså på radion som din kar hört. Försoffad vettja inte...?

    SvaraRadera

Ja, och...?