QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 februari 2012

Frustrationer

Man har av alla utfällda huggtänder nu en tämligen perforerad underläpp. Hur i hela helvete tänker de olika hjälpinstanserna? Tämligen mycket otänk, verkar det som.

"Ja, hon måste gå med rollator pga sin dåliga balans, bra att vara ute och träna."
"Hon har ett trappsteg, hur kombinera detta med avslag på ansökan om ramp?"

Sex fågelholkar glor i ett jafs dumt när jag frågar. Näeeee......

Jag tuggar läpp.
Men säger inget, det syns vad jag tänker ändå.

Sen ska vi inte prata om besöket på apoteket för att hämta ut medicin.
För det kunde jag ju inte för hon hade ju Apodos (ett system med typ
hemskick av mediciner).
"Ja, men det är inte igång än, hon kom hem idag," säger jag.
"Inte mitt problem," sa apotekstanten. "Oh yes it is," sa jag.

Sen satte jag mig ordentligt tillrätta i stolen och slappnade av.
Det tog en halvtimme.

17 kommentarer:

  1. Oh, sweet lord... Man kan bli TOKIG!!!!
    Din mamma har tur som har dig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vadå ..."inte mitt problem"??
    Den apotekstanten måste vara dum på riktigt! Tur för din mamma att du finns och kan hjälpa henne.
    Stor styrkekram!

    SvaraRadera
  3. Man ska inget säga, man ska framförallt inte tänka när man har med fågelholkar att göra. Ibland tror jag att vi skulle behöva stänga vårt land i 10 dagar eller så och så börjar vi om på nytt med friskt och glatt mod, är lite vänliga, tar vårt ansvar och har roligt istället för att bara ställa till det hela tiden.
    Jag blir så matt när jag hör sånt här.....och vet du, jag nästan gråter när jag tänker på dom som behöver hjälpen, tänk om dom ingen har, en sån som du t ex, som far land och rike runt och gör allt.....helt otroligt, ett I-land idag. Stora kramar och krama din lilla mamma också!

    SvaraRadera
  4. OMG! HUR i hela friden klarar sig de sjuka och gamla som inte har anhöriga med huggtänder och ork?
    Skrämmande! :(

    SvaraRadera
  5. Jag är snart där! Vill inte!Vill inte! Vill inte! Vill inte! Vill inte!.........,

    SvaraRadera
  6. Antar att du då och då läst om mitt lågintensiva krig med apoteket...
    Och jag säger igen - jag är inte förvånad över nåt längre. Det betyder också att jag verkligen önskar både dig och din mamma all tänkbar kraft i denna svåra situation.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, det är fruktansvärt att man ska behöva bråka om saker som man tycker borde vara självklara. Jag sänder över lite extra kraft till dig de närmaste dagarna! :-)

    SvaraRadera
  8. Det är så här det ser ut idag, den ena handen vet inte vad den anddra gör och det blir skit för den som är gammal och sjuk. Man måste vara starkt själv eller ha starka anhöriga för att få den hjälp man behöver.

    SvaraRadera
  9. Vill bara förvarna dig om att det nog kommer att fortsätta på det här sättet ett tag. Skickar dig kramar i massor så att du orkar kämpa på

    SvaraRadera
  10. Kämpa på du tappra dotter för din mamma!

    SvaraRadera
  11. Fi faen så BEDRÖVLIGT! Fel människor på fel plats, och det är sanslöst att det får vara så.

    Jag hoppas att du orkar för det tar energi att möta såna där tröttmössor.
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  12. Jag skakar på huvudet åt dessa myndigheter och olika s k serviceinrättningar...

    De borde skämmas över de beslut de tar som så illa påverkar de som byggt upp välfärden vi en gång hade... Dessutom ska politikerna skämmas över de nedskärningar de gjort! Politiker av alla sorter, färger och riktningar.

    Kramar till er båda!

    SvaraRadera
  13. Fågelholkar är tomma träskallar!

    Skickar peppkram, sån tur att du orkar och kan kämpa för din mammas rätt.

    SvaraRadera
  14. Helt rätt inställning - att bara sätta dig ner och vänta.

    Fler måste ifrågasätta de dumma reglerna mm

    Fredagskram

    SvaraRadera
  15. Eg skulle henta B12- sprøyter til mi gamle mor på apoteket.

    Heimesjukepleien som skulle setta sprøytene kunne ikkje henta, sa mor mi. På apoteket fann dei ingen resept, og eg kunne ikkje få med meg sprøytene sjølv om apotektilsett snakka med kontordama til legen i telefon og skulle få tilsendt ny resept med ein gong.

    Eg trur eg signaliserte at dette var lite greitt, og apotektilsett beklagde så mykje.

    Så dukkar heimesjukepleie opp med sprøytene, og har altså henta på apotek!

    Min gamle mor syns ikkje me treng bruka så mykje tid på at eg bebreidar henne for dette. Og eg har ikkje lyst til å visa meg på apoteket igjen, rett og slett flaut at eg var sur.

    Så berre stå på, men forsikra deg om at din gamle mor ikkje har rota før du går i gang! God helg frå Cilla

    SvaraRadera
  16. Här kommer en värmande tanke från mig, och en kram, den kan du behöva tror jag.

    SvaraRadera
  17. Jag blir trött när jag läser hur körda dom är... det gäller att orka och är du för sjuk orkar du inte. Är du för frisk får du ingen hjälp. . . Gah!

    SvaraRadera

Ja, och...?