QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

07 februari 2012

Dom är gula

Jag köpte nya öronproppar/hørselvern för ett tag sen, storlek Large. Tänkte att det effektivt måste stänga ute Makens snarkningar (dock hindrar dom inte att sängen skakar och vibrerar vid Makens in/utandningar). Inatt invigde jag dem; satt som en smekk. Vid fyra-snåret vaknade jag dock av sprängont i vänster öra, vi snackar här jätteont! Pillade ut proppen, men kunde pokker icke somna om för det värkte så infernaliskt. Så jag fick gå upp och ta en Alvedon för att lyckas somna om.

Nu har jag beslutsångest över om jag ska använda dom eller inte, dom funkade ju bra på att utestänga oljudet. Vojne vojne.....

13 kommentarer:

  1. Haha, pest eller kolera...

    Att placera maken på soffan då? ;-)

    SvaraRadera
  2. Typiskt.. alltid ska det då vara nå't ;)

    SvaraRadera
  3. Det finns öronproppar som formar sig efter örat. De är dyra, lite äckliga, men bra. Men nu för tiden använder jag mig av metoden att gå och lägga mig i ett annat rum när makens snarkningar blir för höga. Sedan går jag omkring och ser ut som en martyr och näst kommande natt brukar han lägga sig i ett annat rum.

    SvaraRadera
  4. Släng iväg gubben till snarkspesialisten, og få hjälp med den biten. Han kan få en apparat som gör att han snarkar mindre!
    En win win situasjon, for dere begge.

    SvaraRadera
  5. Öronproppar är fantastiskt bra. Förr använde jag dom för jag sov så dåligt när Maken snarkade.
    Nu sover jag dock som en stock och vaknar inte ens av att han ruskar i mig och pratar med mig.
    Däremot om jag vaknar och han snarkar så sparkar jag honom och ryter att han ska vända på sig. Det brukar funka.
    Och då hinner jag somna om.
    Ibland.

    Ibland inte.
    Sova är viktigt men det är även att inte ha ont i öronen. Du får sova så varannan dag. Eller ta en mindre storlek.

    SvaraRadera
  6. Så länge du inte gör som äldsta fröken gjorde nämligen tuggade på en i sömnen är det nog ok... Finns de inte i olika storlekar? Jo, det ser jag. Välj en mindre.

    SvaraRadera
  7. Dom är inte så stora att du kan stoppa en i munnen på maken så att han hålls tyst?

    SvaraRadera
  8. Köp mindre storlek. Jag har storlek s.

    SvaraRadera
  9. Men nu har du kanske missuppfattat det lite. Stl, large är väl för stora öron, typ herrstorlek. Inte för att ta bort extra mycket ljud. Köp mindre storlek.

    SvaraRadera
  10. Huff, men jeg må le. For meg funker det så lenge jeg sovner før gubben, da våkner jeg ikke av bråket hans.

    SvaraRadera
  11. Kicka ut karln när han snarkar, han får väl gå och lägga sig nån annanstans, det är inte mer än rättvist tycker jag.

    En gång använde jag öronproppar och jag blev yr i flera månader efteråt. Om det nu var av dom. Men dom är av ondo.

    Japp. Kram.

    SvaraRadera

Ja, och...?