QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 januari 2012

Tung!

För skojs skull vägde jag min handväska idag; 3 kg! Undra på att jag får muskler i armarna av att bära runt på den! Och ändå innehåller den bara det viktigaste
såsom plånbok, filofax (ja, jag vet det är stenålders) sminkväska, nycklar, mobil, paraply, snap-on reflex, tuggummi och en sportsbar-choklad in case off akuta shoppingkomasituationer.

Vet du vad din väger?

26 kommentarer:

  1. Ingenting! Använder aldrig handväska, glömmer den bara överallt då. Jag stoppar fickorna fulla istället :(

    SvaraRadera
  2. Slänger ner mitt "skit" jag behöver i jackfickan men tränngsväskan är fylld med nödvändigheter =)

    SvaraRadera
  3. Har bantat ner innehållet rejält sedan jag bytt kalender till en liten röd smidig sak. Tidigare hade jag en enorm kalender och var tvungen att köpa handväska i rätt storlek.

    SvaraRadera
  4. He, he, he! Du får snart armmusklar som Marit Bjørgen ;)

    SvaraRadera
  5. Jag vägde min handväska i somras, den vägde 4 kg! Inte konstigt att jag hade ont i axlarna!!
    Så nu har jag en mindre väska där det inte GÅR att få någon övervikt.

    SvaraRadera
  6. Öh...bör man väga den kanske? Kan ju inte vara bra att gå omkring med flera kg hängande över axeln.

    SvaraRadera
  7. Ryggsäck låter som bättre idé för dig. ;)

    SvaraRadera
  8. Cirka 14 kilo, men så har han ben och går själv. När han inte blir dragen i vagnen, som för övrigt är det smartaste jag har haft i handväskeform någonsin. Vaddå? Får man inte kalla sittvagnen för handväska? Den rymmer ju allt!

    SvaraRadera
  9. Och käre tid! 3 kg!! De är som att gå runt med 3 liter mjölk i väskan. Nä min väger ingenting eller ytterst lite. Jag har min plånbok, mobil och nycklar. Jag är ju så modern att jag använder almenackan i mobilen ;) hela mitt liv hänger runt denna mobil. Jag alla möjlika appar , allt från håll koll på din vikt till djungelspel till min dotter. Kram

    SvaraRadera
  10. Antingen en aningen mer är jag rädd. Trots att jag inte har något i den. märkligt.

    SvaraRadera
  11. Max1 kg, men jag kör påse med matlåda och dataväska oxå, så jag ser ut som en baglady.

    SvaraRadera
  12. Och så alla norska pengar.....dom väger tungt dom!
    KRam

    SvaraRadera
  13. Det var en jättebra fråga.
    Den snor jag ifrån dig. Skall bara kolla vad min tegelsten väger först...

    SvaraRadera
  14. Har inte vägt min men den väger :)
    Plånbok, sminkväska, 3 mobiler, litet block och penna.
    (sen ett ton kvitton)
    Ibland har jag min systemkamera i den oxå.

    SvaraRadera
  15. Inte törs jag då väga den.

    SvaraRadera
  16. Jag tror det hänger på vikten på plånboken.... måste vara det, min väska är lätt som en fjäder... :) Ha det finfint!

    SvaraRadera
  17. Ditt inlägg får mig att tänka på en smårolig sketch som Lill Lindfors gjorde för tusen år sedan, om vad damer har i handväskan.

    SvaraRadera
  18. mycket pengar i plånboken eftersom väskan är så tung?

    SvaraRadera
  19. Det blir väl ca. 5-6 halvkilos paket med Norsk Valuta (smör) ;)

    SvaraRadera
  20. Hmm, måste nog sätta min handväska på slankning innan jag ens törs tänka tanken på att väga den..

    SvaraRadera
  21. Minst 3 kilo! Min yndligs er en stor i svart skinn og er ganske heavy i seg selv, selv uten alt det nødvendige jeg drasser med meg.

    SvaraRadera
  22. Inte kan då den väga mycket! Tar alltid så lite som möjligt med mig, för jag har en viss förmåga att tappa bort saker och ting som jag har med mig... ;D

    SvaraRadera
  23. Vågar inte väga den, men Maken säger att det väger bly! Han tycker inte att det är konstigt att jag har ont här och där, när jag släpar på den tunga väskan (som just nu är en ryggsäck...).

    SvaraRadera
  24. Ingen aning vad min väger, inte tre kg dock.
    Du måste ha en himla stor chokladkaka i din ;)

    SvaraRadera
  25. Nu har jag vägt den. Tre och ett haft kilo!
    La upp det på min blogg, samt en bild på innehållet.
    Kul, tycker jag.

    SvaraRadera

Ja, och...?