QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 januari 2012

På huet

Jag köpte en maffig fuskpälsmössa i svart nu när jag var i Sverige. Den ser ut som en stor, långhårig urholkad björntass (minus klorna) modell hockeyhjälm, (alltså nada öronflärps, det gillar jag inte) som jag bara trär ner över skallen. Maken frustade i vanlig ordning klentroget, (just as expected) vid åsynen av den, han har ju som bekant noll koll på vad som är häftigt inom dammodet.

Och minsann om vi inte har Skånevinter här idag, dvs att det regnar snöblandad småspik på diagonalen, och gissa vem som som ska ut och då är varm och tjusig
om örona!

9 kommentarer:

  1. Ja, dessa karlar! ;) Men huvudsaken (va fyndiga jag är, va?) är att du känner dig fin och varm.

    Ha en sköndag!
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Allt klär en skönhet, när ska han fatta det?

    SvaraRadera
  3. Precis det väret har vi här idag! Ingen pälsmössa i sikte här, jag fick hålla tillgodo med min gamla sletna svarta stickade basker! :)

    SvaraRadera
  4. Nu är väl maken avundsjuk på mössan istället

    SvaraRadera
  5. Köpte en mössa i svart skinn med kaninöronlappar, lämplig för -20 i höstas. Så här regnar det hela tiden. Vilket jag i o f s är glad över.

    SvaraRadera
  6. Man skulle kunna tro att du är just i skåne..för vi har det vädret här just nu!

    Håller med Helena..var är fotot...

    Kram/caja

    SvaraRadera
  7. Men alltså, jag får inte fram någon bild på hur mössan ser ut. Men det låter skönt med en som värmer.

    SvaraRadera

Ja, och...?