QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

27 januari 2012

Många mil i bil

Upp till Oslo i söndags, ner till Skåne igen i tisdags.
Sjukvården gjorde ett lappkast, och idag är det äntligen
gjort en behandling som förhoppningsvis ska hjälpa.
Under tiden ringde jag socialtjänsten igen.

Du kan lita på oss, sa dom för en vecka sen.
Idag frågade jag när dom hade tänkt kontakta min Mamma?

Oh, jag har henne på mitt anteckningsblock idag, sa handläggaren.

Lita på dom? Tror inte det nej.....

21 kommentarer:

  1. Det är jobbigt att kämpa för sjuka föräldrar. Mina dog ju rätt unga men jag ser vad vissa i min omgivning får kämpa och oroa sig när det gamla blir äldre.

    Lita inte på dom, kämpa vidare och kramar i massor...

    SvaraRadera
  2. Men snälla rara söta! Att vara på anteckningsblocket känns inte helt hundra, din mammas dagar pågår ju under tiden. Vilket år skulle dom ta kontakt?

    SvaraRadera
  3. Nej, lita på dem ska man inte göra! Min mamma väntar också på ett samtal...

    SvaraRadera
  4. Nej, klart du inte kan lita på dem! På dem bara! Lite eld i baken skadar dem inte!

    SvaraRadera
  5. Börjar skriva en kommentar men inser att jag är för arg för att formulera mig vettigt. Tur att du är du och att du orkar stå på dig! KRAM

    SvaraRadera
  6. Usch vad jobbiga grejer. Och i anteckningsblocket blir hon ju inte hjälpt!
    Stå på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kramar till dig och Mamma din.

    Lita på dem???? Icke! Inte efter vad jag var med om med Mamma... Och då tror jag att det är som en västanfläkt jämfört med vad ni är med om.

    Din Mamma har tur som har dig!

    SvaraRadera
  8. Det är svårt att riktigt lita på ...

    SvaraRadera
  9. Inte lita på dom, tjata på dom!
    KRAM

    SvaraRadera
  10. eeeh nej kanske inte lita på dom nej!

    SvaraRadera
  11. Hej


    Ja det blir mindre och mindre människor man kan lita på ju mer åren går tycker jag. Men det finns trots allt vissa där ute i världen som ännu är ärliga....hoppas de inte dör ut.

    SvaraRadera
  12. Definitivt inte lita...oh no.
    Måste alltid kontrollera våra sociala myndigheter nu för tiden.
    Och det är inte den enskildas fel men indragningarna av medel/tjänster gör att de inte hinner med det de ska göra.

    Så det är bra att du inte släpper kontrollen

    Kram

    SvaraRadera
  13. Åk tåg för då kan du istället....läsa, äta, sova, sticka, blogga mm mm:)

    Hoppas det ordnar sig för din mor!l
    Kram Eva

    SvaraRadera
  14. ja herre gud sådant det är, jag var med på min mammas möte med biståndshandläggaren men ingen ringde och frågade mamam berättade att hon skulle komma och då sa jag men då kommer jag med, och så blev det. Hon fick i alla fall mer duschtid två gånger i veckan det du.

    SvaraRadera
  15. Hrmf, man blir arg! Så arg så det er farli for blodtrykket! Stå på deg og mase mase og gje dere alddrig!
    KLEMMER TILL BÅDE DEG OG DIN MAMMA

    SvaraRadera
  16. ahhhhh- satan jag blir upprörd!!
    Tur att du finns, som ger din "röst" åt din mamma men det är galet galet att det ska behöva vara så..
    KRAM!

    SvaraRadera
  17. Hej
    När det gäller att få vård skulle man aldrig behöva kämpa...aldrig

    SvaraRadera
  18. Jag blir helt rabiat när jag läser !!!!!!

    SvaraRadera

Ja, och...?