QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

01 december 2011

Uttalelser som kan stå en (Make) dyrt

Nästa år firar Maken och jag silverbröllop, (ja jag vet att jag borde få en medalj för det). Så nu sitter jag och försöker hitta nånstans att resa på en liten tripp inte så långt bort. Amsterdam kanske? Nåväl, jag ringer Maken för att kolla att det är okej att jag söker
om semester den veckan det gäller, och då smäller den krattan av sig:

"Njae.....det är avslutning i dartgänget den fredagen där...."
"Förlåt ursäkta, vad sa du, sa du, hörde inte?" fräste sa jag.
"Nej, jag bara sa det, berättade det alltså," sa Maken.
.........................
......................................

 En sån nära-döden-upplevelse har inte Maken haft på länge.

23 kommentarer:

  1. Hoppas det blir en rejäl uppvaktning från makens sida då!!

    SvaraRadera
  2. Höhö! Avslutning i dartgänget! Tur han kom till insikt. ;D
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det uttalandet sopar bort Amsterdam tror jag, vad sägs om Mauritius?

    SvaraRadera
  4. Men hallå, vakna upp, han har ju redan fixat en resa, fattaru!!!!!!!!!!

    Kan man väl hoppas på i alla fall.

    Kärlek........Malla

    SvaraRadera
  5. Det är vid sådana uttalanden man vet att man borde få medalj för alla år!

    SvaraRadera
  6. Hahahaha! Han räddade det snyggt i alla fall =)

    SvaraRadera
  7. Hej

    Kan inte låta bli le lite när jag läser ditt inlägg. Så olika vi tänker män och kvinnor. Men givetvis går en bröllopsdag före allt. Men ja din man gillar visst sitt dartgäng lika mycket...haha

    Eller är det som anonym sa här på kommentarerna att han kanske spelar lite "dum" för han kanske har en överaskningsresa......ingen aning men så kan det också vara. Det är svårt att lirka sin parter när man skall överaska. Då min sambo skulle fylla 30 hade jag i smyg fixat en kompisträff med hennes långväga kompisar men gud så svårt det var att hålla minen och hon misstänkte det ena efter det andra....och där kunde jag inte säga mer för att inte avslöja överaskningen.

    Men ja....eller så är det rent av ett "klumpigt" uttalande av din man, och då blir det "soffan" i en vecka....eller hur? hahahaha

    SvaraRadera
  8. Ojojoj, där var han illa ute en stund... men han fann sig rätt fort, tycker jag! LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  9. Bara för den kommentaren har du förtjänat en medalj...
    Karlar!

    SvaraRadera
  10. Nu kan du önska dig en resa vart som helst - han är skyldig dig allt och lite till.

    SvaraRadera
  11. Ja, ibland vill man begå mord. Det blir 10 år på häktet och så sköter man sig bra och då är man ute efter 5 år och i såna här fall kan det vara värt det.
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Känner att jag drar djupt, djupt efter andan och känner hur det liksom går en ängel genom rummet.

    SvaraRadera
  13. Jag säger bara en sak...GUBBAR #%¤&

    SvaraRadera
  14. Uj uj uj! Jag håller med en ovanstående kommentar; bort med Amsterdam och satsa på Mauritsius, och kanske ett diamantarmband också? ;)

    SvaraRadera
  15. Men gulle. Han tänkte inte alls innan han svarade. Tittade väl i kalendern i sin mobil samtidigt som han pratade med dig bara. Hoppas ni får en fin resa!

    SvaraRadera
  16. Var nu snäll mot Maken.... Han tänkte sig inte för :-)

    SvaraRadera
  17. Nä, ibland kan det vara bättre att tänka först! ;)

    SvaraRadera
  18. Hur tänkte han? Avslutning med dartgänget:) Han insåg nog sitt misstag rätt snabbt.

    SvaraRadera
  19. Hahaha... förlåt. Men ja han sa ju bara... ;-)

    SvaraRadera
  20. Vi har bara varit gifta i knappt 10 år, men första gången JAG friade (en skottdag på 90-talet) svarade han "Nä, huvva!" Jag fattar inte att jag faktiskt gav honom en andra chans några å senare.

    SvaraRadera
  21. Vad jag är glad att jag är tillbaka i Blogglandia. Tänk om jag missat detta asgarvet! Kram

    SvaraRadera

Ja, och...?