QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

23 december 2011

Sorgligt ögonblick i julestria

Häromdagen var jag inom en sån där tjusig underklädesaffär för att se om det fanns
något snasent till tanten att hissa upp boppsen/puppene i. Där i butiken stod det en
ung kille, kanske runt 25 år och pratade med en hurtig/klämkäck expedit.

"Vill du byta storleken, sa du?" sa expeditan.
"Nej....sa han, jag vill gärna få lämna tillbaka det."
"Jamen så gör inte vi, förstår du," sa hon.
"Det var till min flickvän, hon är inte det längre......hon har gjort slut," sa han.

(Och jag lovar, han såg ut att fortfarande vara helt i chocktillstånd)

"Jahaaa, men vår tillgodolapp varar ett helt år, så du träffar säkert en ny som du
sen då kan köpa något fint till här!" kvittrade hon käckt.

(Han såg om möjligt ännu mer knäckt ut, och själv kunde jag snärtat expeditan
mittemellan ögonen med ett BH:knäppe, så sablans okänslig som hon var!) 

"Jag tror inte det känns så aktuellt precis......" sa killen.
(Han hade handlat för 1800 spänn!)

Då tyckte jag så himlans synd om honom att jag kände mig tvungen att lägga mig i;
"-hittar jag nåt så ska jag lösa ut dig" sa jag. Han såg helt paff ut, och blev sen väldigt
tacksam och expediten såg ut att skämmas (bra!).

Stackars, stackars killen, sicken skitjul han har i vente.

(Och dumma, dumma hans extjej, hon kunde väl väntat med att göra slut till efter jul)

26 kommentarer:

  1. Stackars då. Hittade du nånting så du kunde hjälpa honom?

    SvaraRadera
  2. Nej tyvärr, men jag satte gröna ilskenögat i expediten, som lovade hjälpa honom.

    SvaraRadera
  3. Jag säger det, det finns folk som saknar det mest elementära!
    God jul på dig!

    SvaraRadera
  4. Arma kille! Du gjorde verkligen dagens goda garning.

    SvaraRadera
  5. Mäh vilket mähä! Kassörskan alltså. Tur att du finns!

    SvaraRadera
  6. Du är en hjälte!!!
    Julkramar

    SvaraRadera
  7. Tur du ingrep, hans jul blir nog tråkig nog ända! Ha en härlig jul nu, fast vi inte delar hotellsvit!
    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  8. Här har julens ande verkligen satt sina spår :-D

    Synd att den inte är lika stark över allt...

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera
  9. Men näe, vad grymt!
    Tur det finns sådana som du, Osloskånskan!

    Hoppas du och de dina får en nästan onödigt härlig jul. *KRAM*

    SvaraRadera
  10. Dumma, dumma expedit och dumma flickvän men underbara Osloskånskan!!
    Önskar dig en riktigt GOD JUL!!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  11. Jävla expedit, stackars kille och underbara du!! :-)

    SvaraRadera
  12. Tänk att det ska vara så svårt att vara lite extra snäll till jul? Bra att du spände ögonen i expediten!

    God jul på dig!

    SvaraRadera
  13. ♥ GOD JUL ♥ kram Anna

    SvaraRadera
  14. Den expediten måste ju helt sakna någon form av empatisk förmåga! Usch, jag lider verkligen med den stackars killen!

    Hoppas nu att din jul bara innehåller glädjeämnen och är precis så underbar som bara en jul kan vara!

    SvaraRadera
  15. Hoppas han fick tillbaka inte bara sina pengar utan också lite tro på mänskligheten. (Kvinnor). God jul!

    SvaraRadera
  16. Du är underbar du :)
    Om det bara fanns fler såna!
    God Jul till dig, bästa Osloskånska!

    SvaraRadera
  17. Stackars pöjk,,tur att du dök opp som en räddande julängel =)
    Kram och GOD JUL!!

    SvaraRadera
  18. tur det finns änglar på rikigt en god jul önskar jag dig

    SvaraRadera
  19. Du är en underbar människa!

    SvaraRadera
  20. Du är full av goda gärningar du. Till dig kommer tomten alldeles säkert. Ha det bäst!

    SvaraRadera
  21. Ibland kostar det så lite att ge så mycket!

    God Jul!

    SvaraRadera
  22. Du blev nog hans julhjälte! Bravo till dig, och många brända pepparkakor till expediten!
    God jul!

    SvaraRadera
  23. Bra gjort av dig! God fortsättning!

    SvaraRadera
  24. Du var en underbar medmänniska som ändå försökte

    Vill bara glida in och tala om att jag är här nu igen. ;-) Den här gången för att önska att du får ett helt underbart 2012

    SvaraRadera

Ja, och...?