QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

07 december 2011

Skånskt snusk från kusinen

Först en liten införing i den skånska dialekten:

"O" ska här uttalas som "å".
"T" uttalas som "d".

Så. Nu kan du börja läsa!


"En tämligen stressad och uppjagad kille kommer in i en liten ICA-butik i Skåne.
Han sliter åt sig en 4-pack kondomer och lägger dom samt sitt kreditkort på
disken vid kassan.

Kassörskan frågar "Kod?"
Mannen svarar "Ja, så in i helvete!!!"



Maken har varit gift med mig i snart 25 år, och varit minst dubbelt så 
många gånger i Skåne men tror ni han fattade? Nä! *suck...............*

22 kommentarer:

  1. Jag bodde i skåne som tonåring. Jag fattade! ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha ! Fy fan va bra den va :) Bor i Simrishamn så fattade ju direkt.

    SvaraRadera
  3. Har syrran på Österlen och svågern från Trellelborg, så här ler tant Brun, ha en fin dag hälsar 3 tanter

    SvaraRadera
  4. E mannen mö dom, eller?? ;))

    SvaraRadera
  5. Då var det ju bra att han fick det han behövde.

    SvaraRadera
  6. Klart man fattar, skåning som man är! Ler även åt Paulas kommentar ;)

    SvaraRadera
  7. *fnissar* och jag som ska ta mig över språkgränsen på fredag och hämta skinka...

    SvaraRadera
  8. Härligt med en kvinna som som pratar skånska!!!

    SvaraRadera
  9. he he. Ler av maken også.

    Her er en vits som en svenkse fortalte meg: Vet du hvorfor nordmenn sover på oppvaskbenken? -Jo, de må få plass til ryggsekken!

    ha ha ha, den er skikkelig lam, men jeg ler godt likevel.

    SvaraRadera
  10. Ha ha ha ha ha ha .........Åsa.

    SvaraRadera
  11. E i veien: Hahaha! Jeg liker lamme vitser!

    SvaraRadera
  12. ahahahahahh den va kul, jag uttalade skånskan perfekt..

    SvaraRadera
  13. Ha ha nu undrar mannnen varför jag skrattar, han skulle bara veta :)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hahaha, den va kul, trots att jag egentligen inte förstår skånska =)

    SvaraRadera
  15. ****gapskratt****
    ja kod ha vi varit lite till manns...
    och nu kan jag skånska också...

    hahahahaha och
    tjingelingen...

    SvaraRadera
  16. *asg* Jag fattade, men hade vissa svårigheter med uttalet. Kul! Kramar Kicki :)

    SvaraRadera
  17. Yes! Äntligen kan jag skånska!

    SvaraRadera

Ja, och...?