QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 december 2011

Norgekrisen

Ack ja, denna norska smörkris. Jag ramlade över ett paket osaltat smör, det tog jag till mandelmusslorna, med en nypa salt i degen. Det gick alldeles utmärkt.

En kollega till mig vars man varit ute och handlat hade totalt missat smörkrisen.
"Tänk att du fick tag i!" sa kollegan lyckligt.
"Va'?" sa han, "det stod ju på lappen?"

Jo men visst serru'...

15 kommentarer:

  1. Som sagt...
    http://ibyen.dk/restauranter/guide/ECE1473380/kjaere-nordmann-velkommen-til-byen-som-flyter-over-av-smoer/

    SvaraRadera
  2. Och så skulle jag ju ha satt en smiley på också!
    ;-)

    SvaraRadera
  3. Har LCHF-epidemin drabbat Norge?

    SvaraRadera
  4. Öööö... helt me', eller :-D

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  5. haha...ja!! Men de e väl lite kris på de här också då och då, har jag hört :)

    Kramiz o god jul på dig

    SvaraRadera
  6. Jaja, behöver väl inte säga mer?
    Du och jag skulle ju dela en hotellsvit denna julen! Det läste jag i en kommentar hos mig runt juldagarna... Shit att vi glömt det!

    SvaraRadera
  7. Så det finns alltså smör på sina ställen!? Trodde det var helt tomt i hela Norska riket! :)

    SvaraRadera
  8. Nu är julen snart vid dörren..
    Tomtarna jobbar flitigt..
    Julstressen överraskar en och annan..
    Året närmar sig sitt slut och det nya året väntar på sitt början!

    Önskar dig och de dina en mycket god jul och gott nytt år!
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  9. Hahaha, härlig kommentar!

    SvaraRadera
  10. Haha, ja det stod ju på lappen :)

    Låter faktiskt helt knasigt med smörkris. Trodde det var ett skämt först jag hörde det. Tur du hittat ett knep iaf.

    SvaraRadera
  11. I år har Skånemejeriet 1 kg smörpaket - har jag aldrig sett förut. Kan det vara för att vi ska smuggla till Norge, eller?

    SvaraRadera

Ja, och...?