QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 december 2011

Juleri

Jag är av med "skickajulkorttillistan-", och det renderar en tanke panik i heimen här.
Inte lätt att komma ihåg alla i huet, måste nog göra ett djupdyk i den julkassen.

Men vi har snö! Och imorrn ska det bli ordentligt med minusgrader,
gissa vem som ska frosta av frysen då! Perfekt tredje-advent-syssla :-)

8 kommentarer:

  1. Jag har börjat ett nytt liv - skippar både julkort och frysavfrostning. Skickar paket till de jag vill när jag vill och frys räknar jag med att vi har på balkongen snart :-)

    SvaraRadera
  2. Rime av frysen...hmm, der sa du noko...!
    Og så var det tepper som skal ut i snøen, slikt gjorde ein før :)

    SvaraRadera
  3. Mycket smart att avfrosta när det är kallt ute! Jag fick en konstig idè i huvudet och bara blev tvungen att nödvändigtvis absolut göra det när det inte var minus ute. Är det de som kallas "tvångis", när man gör något som man inte bör men gör det ändå :))

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Jag frostar också alltid av frysen när det är minusgrader ute. Förra året glömde jag tyvärr det. Så i år behövs det mer än någonsin.

    SvaraRadera
  5. Frysen ja! Mitt ständigt dåliga samvete...

    SvaraRadera
  6. Ja det var ju ambitiöst, julkort och avfrostning!!! Själv har jag slutat med alltihop. Ha en fin advent. Annika

    SvaraRadera
  7. Snö - det hade denna Trelleborgskånska oxå velat ha. Julkort blir det bara till amerkasläkten, resten ringer jag eller mesar... Tråkigt jag vet, men budgeten måste hållas... (fans så tråkigt!)

    SvaraRadera
  8. Och jag är sen som sjutton med julkorten! Frysen måste frostas av här hemma också,men det får bli en annan dag!

    SvaraRadera

Ja, och...?