QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

27 december 2011

God fortsättning!

Se där ja! Nu är Sonen tillbaka i Trondheim, och med honom också min bil. Sista
dryga tre timmar i snöstorm, kul tyckte han. Jag är glad att han körde min bil med
fyrhjulsdrift. Nu är jag utan bil till nyår, så kommer han tillbaka en liten sväng innan
vårterminen startar upp igen.
Maken och jag är välbehövligt lediga nu i mellandagarna, sen är det på'n som vanligt igen. I Norge har vi inte trettonafton/dag, så vardagen går igång direkt efter nyår.

Jobbar ni eller är ni lediga?

22 kommentarer:

  1. God fortsättning, till dig också!

    Läskigt att åka bil i snöstorm ju, tokig son du har som tycker det är kul! Fast det hade nog min yngsta tyckt för ett par år sedan också, innan han blev en ansvarsfylld pappa. ;)

    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Han kör jättebra, så jag oroar mig inte. Dessutom är det en mycket bra bil att köra.

    SvaraRadera
  3. jag jobbar ons och tors men tjuvjobbade igår och kommer jobba en stund ikväll fr att förkorta dagarna till minimala liksom :P

    SvaraRadera
  4. Jag jobbar. Ingen trettonhelg? Vad har de då? Vi har ju samma religion och jag trodde att 13-helgen var en religiös högtid...

    SvaraRadera
  5. Fick samtal från Trondheim på julafton så nu planerar dom tripp ner till mig :)
    Tur du får tillbka bilen snart då.
    kram

    SvaraRadera
  6. God fortsättning!
    Är ledig ända till den 9 januari!

    SvaraRadera
  7. Jag är ledig, men maken jobbar. Så det är som vanligt, ensamma kvällar hela veckan, han jobbar em-skiftet, kommer hem vid 12. Dötråkigt!

    SvaraRadera
  8. Vilken tur att sonen kom fram i helt skick. Stormen Gudrun har dragit fram rejält norrut i Sverige och Norge.
    På tal om arbete så känns det som om jag är den enda som håller igång Sverige. Vi var knappt några på min arbetsplats idag.
    Kram
    Carina

    SvaraRadera
  9. Visst är det lite konstigt... vi är ju grannar. Jag vande mig inte på våra sju år på andra sidan gränsen...

    God fortsättning till dig med :-D

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  10. Jobbar och jobbar. Jag är närvarande, eller i alla fall kroppsligen på jobbet. Det tycker jag är ok. Jag tänkte samma sak som Shamrock. Hur är det möjligt att inte ha ledigt över trettonhelgen?

    SvaraRadera
  11. Jeg har egentlig fri, men må ta en dag på kontoret i morgen. Ble ikke ferdig før jul og det er full fart rett over nyttår. Æsj. Men jeg har sikkert bare godt av å klemme inn en dag i romjula som ikke kun består av sløving og fråtsing. Fortsatt god jul til deg!

    SvaraRadera
  12. Tre arbetsdagar denna vecka, kan bli fyra. Två arbetsdagar nästa vecka plus en dag permission och en dag semester.

    Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  13. Jag jobbar...eller jag är där i alla fall rent fysiskt. ;D
    Skönt att sonen var hos dig under Dagmars härjningar.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Jobbar nu, ledig mellan nyår och trettonhelgen :)

    SvaraRadera
  15. Jag jobbar också. Längtar till v 3 då vi far norrut på vår årliga skidsemester! God fortsättning!

    SvaraRadera
  16. Hej

    Ville skriva och önska God fortsättning.

    SvaraRadera
  17. Definitivt radioaktivt nissetiss på svibelen min. Nå har blomstene blitt brune.

    SvaraRadera
  18. Inte alls roligt att köra i snöstorm- knasig son som gillar det:) Jag är ledig- och njuter. Ha en riktigt god fortsättning!

    SvaraRadera
  19. jag arbetar, tycker att det är rätt skönt att arbeta under mellandagarna,
    kram

    SvaraRadera
  20. Han kör en bra bil, och njuter säkert av det. Vi har kalasat i flera dagar nu så nu får det vara nog! Back to normal känner jag för. Kramar

    SvaraRadera

Ja, och...?