QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

25 november 2011

Två olika

Jag vill ha tag i en sån där krokig, snirklig gren, trollhassel heter det visst.
Jag tror den kan bli alldeles utmärkt i vårt lilla hallfönster.

Och så skulle jag gärna haft tag i smör till mandelmusslebaket.
Smör är en bristvara här i detta landet just för tillfället.
I värsta fall får jag baka med margarin, men det gillar jag inte.

Trollhassel och smör, wish me luck and good hunting.

10 kommentarer:

  1. Ja, trollhassel är fint.. Kolla blomsteraffären ;-)

    SvaraRadera
  2. Har jag vetat det har jag skickat med smör i paketet!

    SvaraRadera
  3. En sån där trollhasselgren har jag. Till jul sätts den i en av krukorna på min uteplats med mycket små röda kulor i.
    Lycka till med smöret! Visst ska det vara smör och inte margarin...

    SvaraRadera
  4. Trollhassel hittade jag förut på Plantagen, kolla där. och smör, kan du inte använda flytande smör till mandelmusslor? Kan tänka mig att det finns kvar.
    Lycka till! Fin kjol du gjorde i förra inlägget förresten!

    SvaraRadera
  5. Pøj pøj, jeg tror på dig! Du kan klare det! Hep hep..

    SvaraRadera
  6. Var bor du?? Här finns ALLTID smör! Margarin skulle jag aldrig ens DRÖMMA om att baka med!!

    SvaraRadera
  7. Må en tur over kjølen for å få tak i meierismør til julebaksten. Reine polske tilstander fra 80 åra.

    SvaraRadera
  8. Smör är en bristvara även här! Skrattretande när man tänker på det...

    SvaraRadera

Ja, och...?