QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

30 november 2011

Tiddelibom

I avdelningen sökord hos Osloskånskan kan vi nu också räkna in:

"låtsasnö av papper"


Det är mycket troligt att vi kanske måste ty till det på julafton men jag väntar lite
med att klippa, om ifall att det skulle dråsa ner något av den äkta varan.

7 kommentarer:

  1. Hei, hei! Då vert det kvit jul uansett, og du lagar ein DIY om korleis vi lagar papirsnø, altså..? ;)

    SvaraRadera
  2. Sökord är roligt men ibland fattar jag ingenting....

    Häromdagen ramlade någon in hos mig som hade sökt på chic o choc.

    Det vet jag inte ens vad det betyder - än mindre har jag bloggat om det!!

    SvaraRadera
  3. kan gå åt mkt papper då...använd håltagaren, pappershålslagaren...den är full med små vita papperssnöflingor..kanske..Kram Karina

    SvaraRadera
  4. Här klipps inget utan jag avstår frivilligt!

    SvaraRadera
  5. Låter inte så kul med papperssnö

    SvaraRadera
  6. Jag som avskyr snö och kyla hoppas på låtsassnö ;)

    SvaraRadera
  7. Jag som egentligen älskar snö är rätt glad att vi har mildväder. Jag orkar inte frysa... Men strax innan jul får det gärna komma riktig snö, som sen stannar till och med Vasaloppet! Sen får våren komma.

    Men blir det en mild vinter och jag får mitt skidåkarlystmäte mättat i Norge en vecka är jag helt nöjd med det också. Tror jag.

    SvaraRadera

Ja, och...?