QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 november 2011

NEEEEJ!!! Åh nejnejnej......

Min söta fina lilla overlocksymaskin är sjuk. Den går förfärligt trögt, och han som kan sånt säger att det kan vara fara för att det inte är så mycket fortsatt liv i den älskade lilla krabaten. Nu håller vi alla svenska tummar, samt krysser norske fingre og tær för att det går att fixa. Annars har ni en här som kommer att gråta floder.

17 kommentarer:

  1. håller tummarna!!!
    Och du, vilken snygg väska du köpt i Köpenhamn!!!

    SvaraRadera
  2. Min gamla overlocksymaskin har lovat att överleva mig. Något annat kan jag inte acceptera.

    SvaraRadera
  3. Annars kan jag höra med S om du får hennes!? KRAM

    SvaraRadera
  4. Hoppas, hoppas, hoppas....

    SvaraRadera
  5. Klart jag håller tummarna!

    SvaraRadera
  6. MEN NEEEEEEEEEEEEJ! Förstår det du skrev... Håller både tummar, tassar å tår här för att den lilla söta maskinen ska överleva

    SvaraRadera
  7. Oh nooooo! Hoppas sååå att det går bra för maskinen, hur ska det annars gå?

    SvaraRadera
  8. Håller inte norskar tummar?

    SvaraRadera
  9. Jag är med!
    Tänk va mycket folk det går runt och håller tummarna för att din maskin ska hänga med ett tag till!

    LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  10. Ojdå, ska hålla tummen!

    SvaraRadera
  11. Håller både tummar och tår!

    SvaraRadera
  12. Vad syr man med en overlocksymaskin?

    Har en Huskvarna från 1982, den kan man sy rakt och sicksack med, man kan backa (!) och sy knapphål, fast då blir det alltid trassel, så det gör jag för hand.

    SvaraRadera
  13. Jag håller också tummarna! Har alltid önskat mig en overlockmaskin. Har en Husqvarna som kan brodera, men tekniken är från 90-talet, så jag skulle behöva en lite modernare variant... Kostar MYCKET pengar. Så det får vänta (typ 50 år till).

    SvaraRadera
  14. Jag är på och håller tummarna.

    SvaraRadera

Ja, och...?