QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

11 november 2011

Juleoutfiten

Idag har jag varit på en liten utflykt.
Närmare bestämt till ett litet ställe som heter Gran,
det ligger ca en timmes körning från Oslo.
Sen kan man ju undra vad jag skulle på ett sånt litet gudsförgätet ställe;
joho, för där ligger det en Noa Noa-affär!
Och det var bara den Noa Noa-affären som hade den här lilla raringen i rött:


Alla de Noa Noa jag ringt i Oslo och runt om
har inte haft den i rött, men av händelse så var det en av dom
som visste att den fanns på Gran i rött, tänka sig!
Så jag ringde dit i onsdags, och den vänliga människan
hängde undan en till mig till idag, snällt gjort.

Egentligen är det en av mina bästa väninnor sin förtjänst;
för sist jag träffade henne så pratade vi om detta med klänningar utan ärm
för hon är så jätteduktig på att använda det, men det är inte jag.
"Varför inte det?" sa hon. Näe.....varför?
Ibland behövs lite nytänk och en aldrig så liten spark i.....røvva....
.....så nu har jag en!

Men jag har garderat med den här från Kappahl,
fegis som jag är:


Nu sitter jag här och undrar som mest över vad fanden som hände med köpstoppet?!?
..
*
Kanske det bara inte har börjat än.......?


25 kommentarer:

  1. Den är alldeles underbar! Hade jag kunnat ha den så hade jag slagit till. Men jag tycker att mina överarmar är så där...

    SvaraRadera
  2. Vilken fin klänning!
    Jag tror Fru Venus kommer att bli liite avundsjuk... ;)

    SvaraRadera
  3. Snygg! Vad är köpstopp? ;))

    SvaraRadera
  4. Snyggt och snyggt. Vad ska du göra i jul som ska vara så tjusig?

    SvaraRadera
  5. Shamrock: Sitta snyggt och käka marsipan.

    SvaraRadera
  6. Åhh va fint, tänk om en annan kunde ha klänning :)
    Ha en bra fredagskväll! Kram

    SvaraRadera
  7. Åh så vackert det blir! Marsipan och så den klänningen...

    SvaraRadera
  8. Så jättefina..skulle gärna köpa båda två själv =)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. WOW! När du ledsnat på den och jag gått ner 40 kilo vill jag gärna ärva den av dig! Ok? Kvällskram

    SvaraRadera
  10. Lika elegant och tjusig som vanligt! Du kommer se ut som en drottning!

    SvaraRadera
  11. Vacker...är den röda.--Noa Noa har de vackraste av kläder...kram Karina

    SvaraRadera
  12. superfin klänning- perfekt till jul! ja köpstopp är svårt att hålla:)

    SvaraRadera
  13. Fjong dame! Du kan helt klart blogge outfits flere ganger.

    SvaraRadera
  14. Shit vad snygg. Du kommer lätt att vara julens snyggaste!

    SvaraRadera
  15. DEN var nydelig!
    Elsker rødt!
    Og kjoler..!

    SvaraRadera
  16. Hejsan

    Noa Noa....finns de butikerna bara i Norge? De tycks ha fina kläder.

    SvaraRadera
  17. Noa Noa in my <3 Utrolig fin kjole! Og veldig herlig kommentar inne hos meg. Edward har nok ei støvsky i snabelen, ja *fnis* Og snart er det Twilight-premiere! Wuha!

    SvaraRadera
  18. Nejnejnej! Det är en dansk kedja som finns överallt! Googla det! Dom gör feminina kläder utan att vara utmanande, det gillar jag.

    SvaraRadera
  19. Rackarns snygg klänning- du kommer att blända din omgivning när du sitter snyggt och äter marsipan i den den :)

    SvaraRadera
  20. Men guud så vacker! Sitter du fint och äter marsipan hemma hos kungligheterna i jul? Du kommer iaf att se ut som en drottning i den där snajdiga kreationen. Bra köp. :)

    SvaraRadera
  21. Den klänningen var underbar! Noa Noa är en av mina favoritbutiker.

    SvaraRadera
  22. Den är JÄTTEFIN.
    Och köpstopp, tror jag är norska och betyder att man toppar sina inköp, köps-toppen.

    SvaraRadera

Ja, och...?