QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 november 2011

Fjesheng

Ibland får man ju såna där små prover på olika nya ansiktskrämer, ni vet. Jag hade bestämt för mig att den jag håller på med just nu var en dagkräm. Häromkvällen läste jag på den: ögonkräm stod det, ojsan! Nu har jag smort den i hela fejset två dagar på rad (väldigt skön), så därmed förväntar jag nada hamsterkinder med häng på drygt en vecka. Only as you know it.

15 kommentarer:

  1. Det kan ju inte göra någon skada iallafall! Hoppas mer på nytta!

    SvaraRadera
  2. Haha, det kan ju bli bra ändå:)

    kram

    SvaraRadera
  3. Kan nog bli dyrt om du ska använda sån smörja till hela fejjan.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att alla såna där krämer innehåller samma mojs, så det gör nog ingen skillnad.

    SvaraRadera
  5. Ögonkrämer ska visst vara mildare på något vis, eftersom huden runt ögonen är tunnare och känsligare. Men ekonomiskt är det inte att ta det i hela fejjan! :)
    Ha det!

    SvaraRadera
  6. Det skulle antagligen bli dyrt i längden! Ögonkrämer brukar ju kosta skjorta ;)

    SvaraRadera
  7. *skrattar*

    Sånt händer oss alla..... Men nån direkt nytta orkar inte ögoncremen göra med ansiktshyn. Att det känns skönt beror på att ytterhuden får fukt. Och det bevisar att du inte är en riktig torris ;o))

    Huden kring ögonen är tunn, och den plats i ansiktet som nöts mest (pga blinkningarna som vi gör, 11000 gånger per dags sägs det...) Därför ska man inte sätta vanlig ansiktscrem runt ögonen för den är för tjock, det uppstår svullnad. En bråkdels milliliter ögoncrem på benet nedanför ögat räcker. Krämen vandrar uppåt av sej själv...

    Så vilken tur för dej att det inte var tvärtom..

    SvaraRadera
  8. oh..hamster kinder väck..eller hamsterveck väck...hjälpte det?? Får man ett tips..kram Karina

    SvaraRadera
  9. Reagerade du inte på att det var en väldigt liten burk? :-)

    SvaraRadera
  10. Mallan: Det var ingen burk, det var en sån där "stor" fyrkantig flat pakke, med 1,5 el 2 ml creme i.

    SvaraRadera
  11. Kan magen bli smalare om man smörjer in den med krämen?

    SvaraRadera
  12. He he, jag använder alla provpåsar jag får, men på benen, det enda som är torrt ;-) Men Tina har rätt!

    SvaraRadera

Ja, och...?