QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

23 november 2011

BassängGestapo

Förra veckan när jag var i simhallen hade det dykt upp (ner?) ett nytt hue i bassängen. Detta hue tillhör en ilsken madam i åldern 55-60. Hon simmar i en stoooor cirkel och ser lite ut som en bulldog (förlåt), dvs stans suraste uppsyn  alltså. Hon har nog utsett sig själv till bassängpolis, för hon fräste ilsket till mig att "hon minsann simmade i ring!" som det stod på plakaten! Underförstått att det gjorde inte jag (det gör ingen annan iheller, bara hon). "För det stod en skylt om det!" påpekade hon igen. Jo, det gör det. Och det är väl och bra när det är många som plaskar runt, men saken är den att vi som är där till samma tid varje tisdag klarar oss fint utan cirkelsimmande. Den enda som fått väldiga problem är mississ bassängbulldog själv. Och det, svarade jag henne (dock icke att hon var en bulldoglookalike).

Vanligtvis brukar jag paddla på vid en av linorna, men eftersom jag igår såg bassängpolisen ilsket blängande redan i duschrummet, och med förra gångens bulldogsträff i friskt minne valde jag därför att direkt lägga mig i en annan avdelad bit av bassängen. Då lade det sig två stadiga herrar vid linan där jag normalt brukar simma. Och se där; bassänggestapon fick problem, för hon vågade inte stoppa herrarna som plöjde fram! Fega tantelände, tänkte jag, och undrar nu hur länge hon ska hålla ut.

Och förresten så är skylten om att simma i cirkel borta.

21 kommentarer:

  1. Vilken bläckplump till tant. Urrrk

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha :-D Ja, det finns alltid någon som tycker sig veta bättre!

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Bulldogskan, hon mår nog inte riktigt bra, eller så är hon av den vrånga typen... :/
    Hoppas att ni hade det gött i bassängen trots sura tanten!
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Stackars bulldogstanten, hon har nog inget glatt liv :)

    SvaraRadera
  5. Det heter väl att man ska anpassa sin framfart i trafiken?

    SvaraRadera
  6. En del tar lite för allvarligt på saker... Hoppas att hon blir lite gladare nu då när cirkelskylten inte finns kvar så att hon kan simma som alla andra gör :-)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. "Hue".. Hahaha!!! Skåning... Tänk att det alltid ska finnas poliser, de har som livsuppgift att leda oss andra förtappade själar in på den Rätta Vägen... Suck... Najs att skylten e borta!
    Kram :D

    SvaraRadera
  8. Hehe, det där skulle man kunna skriva en intressant novell om. =)

    SvaraRadera
  9. Det är tydligen så man blir med åren??? Gud vad jag hoppas att jag inte blir en BassängGestapo när jag blir stor...

    SvaraRadera
  10. Ha ha, håller med desperata hemmafrun :-)) Men bulldoggar, ska inte dom sitta fastbundna ute vid en stolpe?

    SvaraRadera
  11. jag har också mött bulldoggar när jag simmar. Upptäckte att ett par mörka simglasögon gav mig fri framfart, erbjuder man inte ögonkontakt håller sig bulldoggarna på plats!
    kram

    SvaraRadera
  12. Ha ha, lilla söta bulldogsmänniskan! Kanske hon klagade hos personalen förra gången och att det är därför som skylten har försvunnit. I huset där jag jobbar finns det också en bulldogslookalike. Hon jobbar för kommunen och jag för landstinget. Nu efter drygt sex månader i samma byggnad har hon börjat vifta på svansen när vi möts i korridorerna. Så ge inte upp - din bulldog kanske också blir en trevlig sällskapshund till slut!

    SvaraRadera
  13. Hon behöver nog en kram. :)

    SvaraRadera
  14. Hahah vilken hemsk flohabba...så kallar vi såna kärringa här i Örebro..Kram Karina

    SvaraRadera
  15. Men var har du gömt skylten?

    SvaraRadera
  16. Den dama där kramar man inte!
    Och Shamrock: Du är bara bäst!

    SvaraRadera
  17. Hon kan inte vara värre än kärringarna som simmar i bred mitt i vår bassäng! Hindrar nästan allt och alla.

    SvaraRadera
  18. Babblar hon tillräckligt mycket så kanske hon får sig en lite kallsup och halvdrunknar, sen är du av med henne ;)

    SvaraRadera
  19. HAHAHAHA, takk for fliret! Man kan ikke annet åt sånne folk, har de inget liv!

    SvaraRadera

Ja, och...?