QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 november 2011

Bad/bad (eng)

Vi ska renovera badrummet, och för en gångs skull har vi haft  mycket lite svårt att
enas. För fjorton dagar sen kom vi allafall i land med någorlunda samma önskemål, broschyrhelveteshögen mäter  sina mäktiga 17 cm på soffbordet! Kostade mucho kompromissande, puh. Och då har vi kakelskiten kvar att bestämma, vojne vojne.

Så, vid middagen ikväll presterar Maken att klämma ur sig att imorgon får vi allt ta och gå igenom det hela en gång till för att vara säkra, innan vi skickar kontraktsförslag till firman som ska göra det. Faen, jag höll på att sätta kycklingjäveln i halsen vid detta uttalande, jag faen bara tvärvägrar, jag känner det helt klart! Ge mig en potta, en zinkbalja, whatever så ska jag vara nöjd! Aldrig never ever att jag sätter mig och glor
på nåt nytt nu, nope njet nada.

Och ja, Maken ska sova i förrådet/boden inatt, för sådana uttalelser under det som ska vara en trevlig lördagskvällmiddag renderar den typen straffreaktion. Över och ut.

14 kommentarer:

  1. Men men...
    att renovera badrummet/toan är ju så coolt...
    vi håller på hele tiden...
    ska/har också byggt ut för bastun...
    oj oj oj va jag längtar till att allt blir klart...
    HJag vill bara bli färdig....

    tjingelingemg....

    SvaraRadera
  2. Nej, är man nöjd så varför kolla en extra gång?

    SvaraRadera
  3. Jag förstår inte...varför bestämmer inte bara du??

    SvaraRadera
  4. Hm, och jag som trodde att det bara var jag som hade det där problemet. Med mig själv. Jag har ännu inte kunnat bestämma mig för hur jag, och ja visst ja tonåringarna, ska ha det på vår lilla toa. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Dette påminner meg om at jeg må vaske badet mitt, så vil det bli som nytt her i gården også :-)

    SvaraRadera
  6. Men nu har du öppnat för en farlig situation du Oslo.
    "Ge mig en potta, en zinkbalja, whatever, så ska jag vara nöjd!"
    Inser du inte att risken är överhängande att maken nu gör en beställning HELT OCH HÅLLET i sin smak och du får vackert hålla tillgodo med potta och zinkbalja?

    Jag tvår mina händer, det vill jag bara ha sagt.

    SvaraRadera
  7. Forstår følelsen din. Det er et STORT valg dette med bad. Både når det gjelder penger, funksjon og utseende. Lykke til!

    SvaraRadera
  8. Förlåt, men just nu (igår kväll) har jag velat vara gift med din man. Och sen har vi kunnat se på gamla Formel 1 lopp ;-)) KRAM

    SvaraRadera
  9. Hej

    Kan inte låta bli skratta när jag läser ditt inlägg. Det är rätt typiskt hos vissa personer att det räcker inte med att ha gått igenom en gång utan man skall ha en översikt igen och igen......
    Hoppas han hade det kallt ute i boden i natt....haha

    SvaraRadera
  10. Ha, ha, förstår dig PRECIS! Vi renoverade TVÅ badrum förra året!! Dj-vlar med energi med la ner på att hitta rätt saker. Vill aldrig se åt en badrumspryl mer men fint blev det!

    SvaraRadera
  11. Minns när vi renoverade våra två badrum! Nej, det vill jag inte tänka på...

    Lycka till med ert projekt.

    SvaraRadera
  12. haha :) jag brukar låta L lägga fram sina ideer sen lägger jag fram mina och tilslut blir det så att vi tar mina för då har jag vridit det till att det var han som ville ha det så ;)

    SvaraRadera
  13. Vi brukar oxå vela fram och tillbaka, men när beslutet är taget så är det hugget i sten. Inga extrakollar för säkerhets skull inte

    SvaraRadera

Ja, och...?