QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 november 2011

Volvojuvelen

Ï ett inlägg för ett tag sedan skrev jag ju om en framtida juvel; egentligen var det en volvojuvel från början. För så här är det: för att jag skulle gå med på att vi köpte en
 ny bil (volvon), så fick Maken muta mig en juvel. Den blev i familjen benämnd som "volvojuvelen". Sen hände ju det här: och då tänkte jag att det var bättre att jag
fick bidrag till en ny laptop än en ny juvel att ha på fingret. Internet är trots allt högre prioriterat i min värld än vad en juvel är, även om det är på håret. Sen började ju laptopen funka igen, och då var ju juvelen på tapeten igen.
Nu undrar jag ju ändå hur det går med den saken, för lilla overlocken är ju sjuk.
Vilket innebär att den där volvojuvelen just nu hänger nu i en tunn tråd igen....

10 kommentarer:

  1. Så man kan inte dela upp volvojuvelen på flera småjuveler..? Eller?

    SvaraRadera
  2. Som god och trogen hustru anser jag att du kan få både och. Punkt. Kramar.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle gladeligen byta ut Volojuvelen mot en overlockmaskin, en laptop eller egentligen nästan vad som helst. Vad är väl en juvel, när man köpa glittriga bijouterier som glimmar nästan ännu mer för iga pengar alls??! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag skulle inte ha svårt att välja, då smycken av alla slag är det värsta jag vet att ha på mig. Hellre något användbart än något som bara glimmar. Men det är bara jag, andra tycker säkert annorlunda. ;)

    Kramis!

    SvaraRadera
  5. Jag ärt ingen smyckemänniska, så för mig vore det enkelt!

    SvaraRadera
  6. Nej nej nej, Volvojuvelen nu som Lilla julklapp (sånt har vi här sörrö, lördagen innan första advent) och så kommer tomten med åverlocken :-)

    SvaraRadera
  7. haha du kanske kan få både och`en overlockare och en juvel!

    SvaraRadera
  8. jag skulle nog tagit en "overlock". Men har du tur så gör den som laptopen och hoppar igång

    SvaraRadera
  9. Oj, inte ett enkelt val.....
    Overlock, skulle nog jag valt, om jag kunde sy vill säga :)

    SvaraRadera
  10. Jamen alltså...det är ju faktiskt jul snart...och som Venus säger kan du ju införa en lillejul också.
    Alltså: en volvojuvel, en overlock i lillejulklapp, en dator i storjulklapp. :D

    SvaraRadera

Ja, och...?