QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

02 oktober 2011

"The Power Collection"


"Rest and recharge"

Jag har shoppat nytt sengetøy från norska Funkle.
Tyckte det passade oss så bra eftersom Maken ju faktiskt är starkströmsingeniör.
Men det kostade multum; "hur mycket?" frågade Maken.
"1000 sköna pix" sa jag.
"För bägge?" sa Maken.
"Nä, för ett" sa jag.
"Ohhhh......" sa Maken.
"Vooolvoooon" sa jag, med eftertryck.

Sen pratade vi inte mer om det.


19 kommentarer:

  1. He he ja, det gjelder å sette ting i perpektiv. Spent på hvilke elektriske drømmer dette vil føre til i senga. Blir andre elektriske, eller batteridrevne, elementer overflødige da?

    SvaraRadera
  2. HA HA HA! Har du räknat ut för hur mycket du kan köra "Volvon"? Och snygga är dom :-)

    SvaraRadera
  3. Smart brud! Påminn honom så mycket trevligt ni kan ha med dessa nya sängkläder ;D
    Titta in till mig, jag har något till dig!
    Söndagskram

    SvaraRadera
  4. Hoppas de är sköna nu då. ;)

    SvaraRadera
  5. Allt behöver man inte tala om.

    SvaraRadera
  6. Hehe! Det pleier eg også å seie, Volvoen, og det vert alltid stille frå den kanten :)

    SvaraRadera
  7. Fnissar lite här i soffhörnet!

    SvaraRadera
  8. Hej

    Låter ju mysigt.....alltid skönt med nya sängkläder.

    SvaraRadera
  9. Haha, du är smart du. ;)

    SvaraRadera
  10. Nog är 'putevar' ett gulligt ord! Och hemma hos oss är vi överens om att högprisgränsen går vid 50 kr. Maken frågar om det kostar 50 kr, och det gör det ju. Plus lite till. Men det frågar han inte om.

    SvaraRadera
  11. Då vill det till att ni sover gott på dem! :-)

    SvaraRadera
  12. *Fnissar hysteriskt* Du kommer att sova lika gott som Törnrosa....

    SvaraRadera
  13. Haha! Bra triks. Det er alltid smart å ha litt å gå på;-)

    SvaraRadera
  14. Dyra men häftiga. Såna skulle jag vilja ha

    SvaraRadera
  15. Ha ha ha ...en mycket träffsäker kommentar och 5 poäng till dej ! ;) - Jo att bilar får kosta det är nog dom flesta karlar ense om ...själv får jag en lätt "depression" när man måste lägga ut pengar på bilen !- Det finns så många roliga och fina grejer att lägga dom pengarna på ...!
    - Förresten,Grattis till dom nya sängkläderna !
    Ha det gott / Anneli

    SvaraRadera

Ja, och...?